گروه پژوهش های میان رشته ای قرآن کریم راه اندازی می شود

سیناپرس:دکتر حمید آیتی در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس، با اشاره به بخش های مختلف پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی، گفت: پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری در حال حاضر دارای 4 گروه پژوهشی است که این گروه ها موفق به دریافت موافقت قطعی از دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی شده اند. این 4 گروه عبارتند از: گروه پژوهشی مدیریت فرهنگی، جامعه شناسی فرهنگی، پژوهش هنر و معماری و منظر شهری. گروه پژوهش های میان رشته ای قرآن کریم هم در حال راه اندازی است.

 

آیتی افزود: اولین مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری هم که پس از انتصاب من به عنوان رییس پژوهشکده، فعال شده و دارای موافقت اصولی است، مرکز خدمات تخصصی ارزیابی تاثیرات فرهنگی و اجتماعی است. با توجه به اهمیت بحث پیوست فرهنگی که بحث بسیار کلیدی و اساسی است و مقام معظم رهبری هم روی آن تاکید فراوان داشتند و حتی طرح های صنعتی نیز باید دارای توجیه فرهنگی و اجتماعی باشند، این مرکز می تواند در جهت انجام طرح های پیوست فرهنگی بسیار موثر باشد.

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی در ادامه اظهار داشت: اخیرا موافقت اصولی یک مرکز خدمات تخصصی طراحی صنعتی را از دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی دریافت کردیم که این مرکز هم فعالیت های خوبی در آینده خواهد داشت. این مرکز توانسته ارتباطاتی با بدنه دولت ایجاد کند و اطلاع رسانی خوبی در زمینه بحث طراحی صنعتی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طی این مدت مشغول برنامه ریزی برای مرکز خدمات تخصصی مطالعات آسیب های اجتماعی بودیم که فرم های مربوط به آن به دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برای اخذ موافقت اصولی ارسال شده است. فکر می کنم ظرف چند هفته آینده موافقت اصولی این مرکز را هم دریافت کنیم. تمرکز این مرکز روی بحث آسیب های اجتماعی با تاکید بر مسایل فرهنگی خواهد بود.

آیتی یادآور شد: یک مرکز خدمات تخصصی فعالیت های هنری هم از گذشته در پژوهشکده وجود داشته منتها در زمان مدیریت قبلی یک توقفی در فعالیت هایش به وجود آمد که در این دوره بار دیگر احیا شد و در رابطه با کارهای اجرایی در حوزه هنرهای شهری و پلان های معابر و زیباسازی شهر و نیز برگزاری همایش ها و نشست ها فعالیت می کند.  

رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی  در پایان گفت: این 4 مرکز در واقع بازوهای اجرایی پژوهشکده هستند که به تدریج سعی می شود با تقویت و افزودن بر نیروی انسانی آنها، بتوانند به نحو موثرتری در پژوهشکده منشا اثر باشند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا