همایش بررسی راهکارهای پیشگیری از سرقت علمی برگزار می شود

همایش بررسی راهکارهای پیشگیری از سرقت علمی با هدف «آگاهی سازی در مسئولین و سیاستگذاران حوزه آموزش عالی کشور در خصوص اهمیت اخلاق انتشار»، «ترویج درستکاری علمی در کنار رشد پرشتاب تولید علمی درکشور»، «ارائه آخرین یافته ها و تحقیقات انجام شده در زمینه تشخیص دستبرد علمی»، «پیشنهاد توسعه زیرساختهای حقوقی به منظور مقابله با نادرستی در حوزه علم در کشور» برگزار خواهد شد.

این همایش در تاریخ ششم بهمن ماه با محورهای «بررسی ابعاد حقوقی سرقت علمی»، «ارائه تجارب مسابقات تشخیص سرقت علمی در زبان فارسی، «بررسی ابزارها و سامانه های تشخیص سرقت علمی»، «راهکارهای مقابله با سرقت علمی در دانشگاهها و مراکز پژوهشی» برپا می شود.

از جمله سخنرانان این همایش رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نماینده معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نماینده معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، عضو شورای عالی فضای مجازی، نماینده مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دبیر اجرایی مسابقات تشخیص سرقت علمی در زبان فارسی خواهند بود.

همچنین پائولو روسو  از دانشگاه پلی تکنیک والنسیا-اسپانیا و مارتین پوتهاست  ازدانشگاه وایمر آلمان (به صورت ویدئو کنفرانس) در این همایش حضور دارند و سخنرانی خواهند کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا