نظر علم در رابطه با دعا درمانی

به گزارش ایسنا به نقل از یو.رالد، درمان بیماری افراد به کمک دعا، راز و نیاز و مراقبه از دیرباز روشی معمول بوده است اما شاید علم به سختی توانسته باشد این ارتباط را به خوبی توجیه کند. محققان دانشگاه وریجی در حال جمع‌آوری و ثبت گزارش‌های درمان بیماری‌هایی هستند که بیماران معتقدند  که با دعا کردن موفق به درمان آنها شده‌اند.

مدیر این پروژه که یک مسیحی معتقد نیز هست اعلام کرده است که قصد ندارد این روش را یک روش درمان قطعی اعلام کند زیرا موارد بسیاری نیز وجود دارند که نتوانسته‌اند از دعا کردن نتیجه‌ای بگیرند اما مشخصا مواردی وجود دارد که ارزش بررسی کردن را دارند.

دکتر کروجیتف گفت: اولین جرقه برای بررسی این ارتباط با دیدن شفا یافتن یک بیمار دیستروفی ماهیچه‌ای، در من زده شد. این بیماری از نظر علمی درمانی ندارد.دیستروفی ماهیچه‌ای یک سلسله بیماری‌های بسیار حاد ژنتیکی پیشرونده وابسته به کروموزوم‌هاست که باعث تخریب یا اختلال در بافت ماهیچه‌ای می‌شود.

وی افزود: در این بررسی‌ها مهمترین بخش کار مربوط به بیماری‌های لاعلاج خواهد بود و به صورت کلی نباید به دعا کردن به صورت یک قرص یا داروی معجزه‌آسا نگریست زیرا فعلا برای اظهار نظر بسیار زود است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا