آغاز ثبت‌نام مسابقات ملی دومینو از سراسر کشور در قائم‌شهر

امیر اسدی در گفت وگو با ایسنا، مسابقات دومینو با طراحی مکانیزم‌های تعیین شده همراه با تکنیک‌های چیدمان مهره‌های دومینو و تلفیقی از هنر و خلاقیت، اجرا می‌شود، اظهار کرد: چهارمین دوره مسابقات ملی دومینو در بخش‌های دانش‌آموزی، آزاد و انفرادی در تاریخ ۱۴ تا ۲۰ اسفند ۹۵ در شهرستان قائم‌شهر برگزار می‌شود. ثبت‌نام آن از تاریخ ۱۰ دی‌ماه از سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ بهمن ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه قائم‌شهر مهد دومینوی ایران است و بیش از ۵۰۰ تیم دانش‌آموزی در این شهر در حال فعالیت در زمینه دومینو هستند به همین دلیل این مسابقات در این شهر برگزار می‌شود.

اسدی با بیان اینکه همان طور که قزوین در رباتیک حرف اول را در کشور می‌زند، قائم‌شهر نیز باید مهد دومینو شود، تصریح کرد: این پتانسیل در قائم‌شهر از لحاظ تعداد شرکت کننده‌ها و علاقمندان به دومینو در بخش سخت افزاری وجود دارد چون تولیدکننده و مرجع دومینوی ایران در این شهرستان است به همین دلیل دومینو باید در قائم‌شهر و کل ایران فراگیر شود.

مسؤول برگزاری چهارمین دوره مسابقات ملی دومینو در شهرستان قائم‌شهر، درباره فواید آموزشی و پرورشی دومینو، توضیح داد: دومینو در ریاضیات برای توسعه قدرت تشخیص شکل، اندازه و رنگ و مهارت‌های پایه هندسه، توسعه درک تقارن، تجانس و زاویه‌ها و همچنین در مطالعات اجتماعی موجب افزایش آگاهی و درک فرهنگ‌های مختلف از طریق تماشای فیلم دومینوی کشورهای مختلف، مصور کردن وقایع و اماکن تاریخی با مهره‌های دومینو و ایجاد افتخارات ملی در زمینه دومینو با رکوردهای منطقه‌ای و جهانی در کشور موثر است.

وی گفت: برای انجام بهتر سرگرمی‌هایی همانند دومینو نیازمند آموزش اصولی و دقیق است و همچنین رقابت در مسابقات تخصصی نهایت نشاط و هیجان را برای افراد مختلف ایجاد خواهد کرد.

اسدی، یادآور شد: این مسابقات اسفند ماه برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به سایت www.irdomino.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا