ایران جزو کشورهای برتر دنیا در توسعه رباتیک دانشگاهی است

به گزارش ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، سجاد زیادلو در حاشیه برگزاری دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران 2015، هدف از شرکت در این رقابتها را ارتقای سطح تکنولوژی ربات های امدادگر در مسابقات عنوان کرد.

وی افزود: تکنولوژی رباتهای امدادگر به یاری مصدومانی که در حوادث دچار سانحه شده اند می شتابد و ربات ها به طور خاص در مکان هایی که امکان حضور امدادگران وجود ندارد، حضور یافته و مجروحان را نجات می دهند.

زیادلو خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر کشورهای پیشرفته جهان از تکنولوژی ربات های امدادگر به صورت عملیاتی در سوانح استفاده می کنند، هرچند این ربات کاربردهای نظامی نیز دارد.

سرپرست تیم ربات های امدادگر واقعی MRL با یادآوری اینکه یکی از اهداف مسابقات ربوکاپ، به اجرا درآوردن برنامه ها و طرح ها از حالت تئوری به مراحل عملی است، از حمایتهای دانشگاه آزاد قزوین از طرح های رباتیک قدردانی کرد.

زیادلو پیش بینی کرد با سرعت پیشرفت کنونی علم رباتیک، در آینده به مرحله ای خواهیم رسید که همه انسان ها با آن سرو کار خواهند داشت و شاید در هر خانه ای یک ربات وجود داشته باشد.

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران که به عنوان بزرگترین رویداد در حوزه رباتیک در غرب آسیا محسوب می شود از سوی فدراسیون جهانی ربوکاپ در غرب آسیا و خاورمیانه به کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران اعطا شده است. 

دهمین دوره این مسابقات که به همت دانشگاه آزاد واحد قزوین تدارک یافته است از روز سه شنبه 18 فروردین ماه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

تعداد 345 تیم از ایران و 12 کشور جهان شامل هلند، سوییس، کانادا، پاکستان، انگلیس، آلمان، چین، مکزیک، آمریکا ، هند،تایلند، مصر،بلژیک و کلمبیا در مسابقات امسال حضور دارند. 

دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران 2015 امروز 21 فروردین ماه با معرفی برترین ها در بخش های مختلف رقابتی به کار خود پایان می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا