سال واقعیت افزوده

این‌ها وصف واقعیت افزوده است، چیزی که به کمک بهتر کردن زندگی واقعی خواهد آمد. واقعیت افزوده یکی دیگر از تکنولوژی‌های پیشرویی است که صنعت فن‌آوری می‌خواهد تسخیر کند، اتفاقی که شاید سرانجام در سال 2017 رخ دهد. تکنولوژی‌ای که توسط یک استارت آپ در حال توسعه است شامل یک نمایشگر نصب شده روی سر است، که که با آرایه‌ای از نمایش‌دهنده‌های گرافیک جهنده پر شده‌اند. این فن‌آوری شامل بازی‌هایی هم می‌شود که در آن شما می‌توانید به ربات‌هایی که در اطرافتان بیرون می‌پرند شلیک کنید. این وسیله که «مجیک لیپ» نام دارد، هنوز آماده ارائه نیست و تاریخ ارائه آن هم مشخص نشده است،اما همین حالا می‌شود به صورت آزمایشی از آن استفاده کرد.

در سالی که گذشت، بازی واقعیت افزوده پوکمون‌گو توسط یک توسعه‌دهنده به اسم نیانتیک ارائه شد و غوغایی به پا کرد. مایکروسافت هم شروع به فروش محصولی به نام هولولنز کرد، وسیله‌ای که به شما اجازه می‌دهد با نمایشگر ارتباطی برقرار کنید که فقط خودتان قادر به دیدنش هستید. به این مجموعه می‌توان گوشی هوشمند Phab 2 Pro, رو اضافه کرد، نخستین تلفنی که از پلتفرم تانگوی گوگل که مخصوص واقعیت افزوده است استفاده می‌کند. این اپلیکیشن شامل یک ابزار اندازه‌گیری، یک شبیه‌ساز منظومه شمسی و یک ابزار خرید است که به شما اجازه می‌دهد، مبلمان‌های فرضی را به صورت واقعیت افزوده در خانه‌تان امتحان کنید.

مشتاقان واقعیت افزوده، از همین حالا منتظر استفاده از این پدیده‌ها در محل کار و خانه هستند. کارگران می‌توانند روی دستگاه‌های مجازی تمرین کنند و معماران می‌توانند درون فضاهایی که در ذهنشان خلق کرده‌اند قدم بزنند. همین‌طور افسران پلیس می‌توانند بازسازی‌های واقعیت افزوده صحنه جرم را از زوایای مختلف ببینند. در همین حال عشاق بازی می‌توانند صحنه‌های نبرد را در حالی که در جلویشان ظاهر می‌شود بازی کنند.

اما درست شبیه بسیاری از تکنولوژی‌ها واقعیت افزوده است نیاز به زمان دارد تا دیگران به آن عادت کنند. پوکمون گو همین حالا باعث ناراحتی بسیاری شده است. با این حال واقعیت افزوده چیزی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد. سال آینده چیزهای بیشتری در باره این تکنولوژی نوظهور خواهیم شنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا