فستیوال صنعت پلاستیک و پلیمر برگزار می‌شود

 برگزاری فستیوال‌ها و معرفی ایده‌های نوآورانه می‌تواند کمک زیادی به توسعه بخش‌های مختلف صنعت و برقراری ارتباط بین سرمایه‌گذاران، صنعت گران و ایده پردازان کند، از این رو برگزاری فستیوال‌های تخصصی در صنایع مختلف یکی از مهم‌ترین رویدادهای فن بازار ملی ایران است که هر ساله در 4 دوره برگزار می‌شود.

مرکز فن بازار ملی ایران در آخرین فستیوال سال 95 با همکاری شرکت فرا بورس ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متولی برگزاری ششمین فستیوال بازار دارایی فکری، در زمینه نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر شامل (لاستیک، رنگ و رزین، پلاستیک‌ها و نوآوری‌های پلیمری وابسته به این صنایع) شده است.
اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با اشاره به اهداف برگزاری این فستیوال گفت: این فستیوال تخصصی، به‌منظور ارائه و تجاری‌سازی نوآوری‌های پایین‌دستی پتروشیمی با حضور سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و صنعتگران مرتبط در اواخر بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
وی در خصوص جذب ایده‌ها در این فستیوال افزود: فراخوان این فستیوال در نیمه آذر منتشر شد و در مرحله دوم تا دهم دی‌ماه مخترعین می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را برای حضور در این فستیوال ارسال کنند.
قنبرپور تصریح کرد: با همکاری با انجمن صنایع پتروشیمی، دبیرخانه نمایشگاه ایران پلاست، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی کافی به مخترعین این حوزه صنعتی انجام شده و از طرفی در این دوره با حمایت اداره کل ثبت اختراعات، لیستی از مخترعین در این حوزه دریافت و به‌صورت هدفمند اطلاع‌رسانی شده که موجب افزایش تعدد طرح‌ها می شود.
وی با اشاره به تاثیرگذاری فستیوال‌ها در جذب ایده‌ها گفت: 5 فستیوالی که در کارنامه فن بازار است نشان داده که مسیر انتخاب شده برای رساندن ایده پرداز به سرمایه‌گذار مناسب بوده و در این فستیوال‌ها قراردادهای خوبی با حمایت فن بازار بین این دو گروه تاثیرگذار جامعه برقرار شده است.
رئیس مرکز فن بازار ملی افزود:معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ارائه تسهیلات خرید یا سرمایه گذاری در نوآوری ها برای سرمایه‌گذاران و صنعتگران تا سقف 80 درصد و همچنین ارائه تسهیلات تکمیل مستندات نوآوری‌ها برای ارائه به سرمایه گذاران باعث رونق هرچه بیشتر این رویدادها شده است.
وی ادامه داد: در هر دوره ما نزدیک به 100 طرح دریافت می‌کنیم که در بررسی اولیه 50 طرح برگزیده شده و در دور دوم بررسی‌ها در کمیته فنی با حضور کارشناسان و متخصصان 15 الی 20 طرح باقی می‌مانند که در نهایت 8 طرح در روز فستیوال به صورت شفاهی ارائه شده و بقیه در کتابچه فستیوال به صنعتگران و سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند.
علاقه‌مندان به شرکت در این فستیوال می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا