مبارزه با ایدز از طریق مسدود کردن فعالیت یک پروتئین

به گزارش ایسنا به نقل از نیو ایندین اکسپرس، مسدود کردن یک نوع پروتئین به نام Type-I interferon به طور موقت می‌تواند عملکرد ایمنی بدن را بازگرداند و در طول درمان افراد مبتلا به عفونت مزمن ویروس عامل ایدز با داروهای ضد ویروسی، به سرکوب ویروس‌ها سرعت بخشد.

به گفته محققان این مطالعه برای اولین بار نشان می‌دهد که type I interferon  در تخریب ایمنی بدن در طول عفونت HIV نقش دارد.این یافته‌ها با برخی نظریه‌های دیگر در تناقض است چرا که برخی معتقدند که فعالیت بیشتر این پروتئین برای بدن بسیار بهتر است.

برای این پژوهش محققان از موش‌هایی که سیستم ایمنی بدن آنها با سلول‌های سیستم ایمنی بدن انسان جایگزین شده بود استفاده کردند.آنها موش‌های آلوده به HIV را با آنتی بادی‌هایی درمان کردند که پروتئین Type-I interferons را مسدود می‌کرد و به سیستم ایمنی بدن موش‌ها اجازه می‌داد تا از حالت خستگی به حالت اولیه خود بازگردند.

این امر کار را برای سیستم ایمنی بدن آنها آسان می‌کرد تا مقادیر کافی از سلول‌های CD8 T را برای حمله و کشتن سلول‌های آلوده به HIV تولید کنند. هنگامی که این روش جدید با داروهای ضد ویروسی ترکیب شد، تاثیر این درمان تسریع یافت.محققان این پژوهش دریافتند که مسدود کردن این پروتئین در برابر ویروس‌ها اثرات مفیدی در کاهش مقدار ویروس و افزایش توانایی پاسخ ایمنی بدن برای از بین بردن ویروس‌ها خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا