مصرف مکرر گوشت های فراوری شده موجب تشدید آسم می شود

به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان معتقدند که نیتریت مورد استفاده برای فرآوری گوشت مانند سالامی باعث بروز التهاب در راه های هوایی می شود که خصیصه آسم است.پژوهشگران بیمارستان 'پل بروس' در پاریس در این مطالعه 971 نفر را مورد بررسی قرار دادند و رژیم غذایی و علائم آسم آنها را مانند سهولت تنفس، فشار قفسه سینه و تنگی نفس کنترل کردند.

این مطالعه نشان داد، افرادی که هفته ای یک بار ژامبون، سوسیس و یا سوسیس خشک مصرف می کردند، علائم آسم آنها در عرض چهار سال، 14 درصد وخیم تر شد.
همچنین افرادی که هفته ای یک تا چهار بار، گوشت فراوری شده مصرف می کردند، علائم آسم آنها 20 درصد بدتر شد.
براساس نتایج این مطالعه، افرادی که در طول هفته بیش از چهار بار گوشت فراوری شده مصرف می کردند، علائم آسم آنها 22 درصد بدتر شد.
محققان بعد از در نظر گرفتن عوامل التهابی مانند سیگار کشیدن، فعالیت فیزیکی و سن متوجه شدند که احتمال وخیم تر شدن علائم آسم در افرادی که بیشترین میزان گوشت فراوری شده را مصرف می کردند در قیاس با افرادی که این گوشت را به کمترین میزان مصرف می کردند، 76 درصد بود.
با این حال محققان که مطالعه آنها در مجله Thorax منتشر شد، خاطرنشان کردند که هنوز در مورد دلایل این ارتباط مطمئن نیستند و مطالعه آنها صرفا آمار است در عین حال نیترات، نمک و چربی موجود در گوشت فراوری شده احتمالا در این زمینه نقش دارند.