امن‌ترین خودرهای 2017

بر اساس رده‌بندی‌های این موسسه بالاترین درجه ایمنی خودرو از نظر این موسسه Top Safety Pick است و این درجه تنها به 38 خودروی جدید اعطا شده است. این لیست بر اساس استاندارد‌های بسیار جدید وسخت‌گیرانه‌ای شکل گرفته است، که نه تنها آزمون‌های رایج تصادف و ایمنی در این شرایط را می‌سنجند، بلکه قابلیت سیستم‌های ایمنی خودرو برای پیشگیری از تصادف مانند ترمز‌های اتوماتیک اضطراری را هم مورد ارزیابی قرار داده است. رتبه بندی چراغ‌های جلوی خودرو‌ها برای ایجاد دید کافی در هنگام شب یکی دیگر از مواردی است که خودروسازان از منظر آن مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

از میان تمام خودروهای عرضه شده برای سال ۲۰۱۷ فقط هفت خودرو موفق به کسب بالا‌ترین امتیاز در ارزیابی چراغ‌های جلو شده‌اند. این مدل‌ها شامل شورولت ولت، هوندا Ridgeline، هیوندای النترا، هیوندای سانتافه، سوبارو لگاسی، تویوتا پریوس V و ولوو XC۶۰ هستند.

بر اساس اعلام این موسسه در میان خودرو‌های کلاس c  یا کوچک شورولت ولت، هیوندای الانترا، مزدا ۳، تویوتا کرولا و تویوتا پریوس بالاترین درجه ایمنی را دارند. مزدا 3 در ایران به صورت مونتاژ و تویوتا کرولا به صورت وارداتی فروخته می‌شوند. البته باید در نظر داشت که این رتبه‌بندی بر اساس جدیدترین مدل‌های صورت گرفته نه مدل‌هایی که در ایران تولید و عرضه می‌شوند.

در میان خودروهای کلاس B یا سایز متوسط به ترتیب هوندا آکورد، مزدا ۶، نیسان آلتیما، نیسان ماکسیما، سوبارو لگاسی، سوبارو اوتبک، تویوتا کمری، تویوتا پریوس Vو فولکس‌واگن بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند. در ایران شایعاتی مبنی بر ورود و تولید فولکس واگن جتا شنیده می‌شود، البته اگر به سیاق مرسوم بخشی از ویژگی‌ها و آپشن‌های خودرو برای پایین آمدن قیمت در ایران حذف نشوند.

در میان خودروهای متوسط لوکس هم بترتیب آئودی A۴، لکسوس ES، ولوو S۶۰ و ولوو V۶۰بالا‌ترین درجه ایمنی را بدست آورده‌اند. شرکت ولوو به خاطر ابداع کیسه هوای روس کاپوت که باعث نجات جان عابران پیاده می‌شود، در این لیست قرار گرفته است. در بخش خودروهای بزرگ لوکس هم بترتیب جنسیس G۸۰، جنسیس G۹۰، لکسوس RC قرار گرفته‌اند.

اما در بخش خودروهای SUV یا آن‌طور که اصطلاحا در ایران خوانده می‌شوند، شاسی بلند؛ هم خودروهای جدید توسط این موسسه مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

در بخش SUVهای کوچکیا کراس‌اور، مزدا CX-۳، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان روگ، سوبارو فورسترو تویوتا راوفور امن‌ترین خودروهای معرفی شده برای سال 2017 هستند. از بین این خودروها مدل‌های قدیمی‌تر میتسوبیشی اوت‌لندر و تویوتا راوفور در ایران بصورت وارداتی بفروش می‌رسند و از محصولات محبوب در بازار ایران هستند. در بخش SUVهای متوسط هم هوندا پایلوت و هیوندای گرند سانتافه در میان امن‌ترین خودرو‌ها قرار دارند. در بخش SUVهای متوسط لوکس، خودروهای آکورا MDX، آکورا RDX، آئودی Q۵، بیوک اینویژن، لکسوس NX، لکسوس RX، مرسدس بنز GLE و ولوو XC۶۰ به عنوان امن‌ترین خودرو‌ها معرفی شده‌اند.

در میان خودرو‌های مینی ون هم کرایسلر پاسیفیکا که در طرح مشترک گوگل با فیات کرایسلر قرار است به عنوان خودرو بدون راننده استفاده شود،به عنوان امن‌ترین خودرو معرفی شد. نظرات و رتبه‌هایی که این موسسه به خودرو‌ها اعطا می‌کند، تاثیر زیادی در سرنوشت این خودرو در بازار آمریکای شمالی و حتی اروپایی دارد، هر چند موسسات معتبری هم در اورپا به صورت جداگانه چنین ارزیابی‌هایی را انجام می‌دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا