ساخت گوش انسان با فناوری سه بعدی در چین

 به گزارش ایرنا، این دومین بار در دنیاست که از این فن آوری برای چنین اقدامی و همچنین با هدف انجام عمل جراحی و پیوند یک گوش برای انسان استفاده می شود.بیمارجوانی به نام جانگ که دربیمارستانی درجنوب غرب چین تحت مداوا قرار دارد، پزشکان موفق شدند برای او که در سانحه رانندگی از ناحیه صورت دچار آسیب دیدگی شدید شده بود‌، یک گوش انسانی با فن آوری سه بعدی تولید کنند.

او دراین سانحه گوش خود را از دست داد اما هنوز شنوایی دارد و پزشکان برای اینکه از شنوایی وی حفاظت کنند از این فن آوری بهره گرفتند و گفته اند که رشد گوش به سه ماه زمان نیاز دارد و بعد از آن کار پیوند صورت خواهد گرفت.
بیمارستان متعلق به دانشگاه کونمینگ مرکز این استان است و پزشکان و محققان آن می گویند که این دستاورد آنها می تواند کمکی به کشورهای دیگر برای خلق اعضای بدن انسان باشد.
پزشکان می گویند که یک کاوشگر را وارد بخش آسیب دیده ازناحیه گوش بیمار کرده اند تا بتوانند از طریق این کار تکه ای از پوست بیمار را بدست آورند و وقتی به آن دست یافتند با نمونه های دیگر آنها را در فن آوری سه بعدی به یک گوش انسان تبدیل کرده اند.
با این حال تارنمای چاینا ارگ چین نوشته است که پزشکان هنوز از نتیجه پیوند عضو اطمینان ندارند و گفته اند که این دومین بار است با استفاده از این فن آوری تولید عضو و جراحی پلاستیک صورت می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا