شناسایی بقایای اسکلت جنگ واترلو

گرت گلوور (Gareth Glover) از مورخان نظامی غیر حرفه ای انجمن واترلو تصور می کند که ممکن است ، بقایای اسکلت دویست ساله کشف شده در سال 2012 در سایت جنگ واترلو را شناسایی کرده باشد.

قابل ذکر است که این بقایا توسط دومینیک بوسگات (Dominique Bosquet) باستان شناس بخش خدمات عمومی والون (Walloon) کشف شده است .

جنگ واترلو جنگی بود که بین ناپلئون امپراطور  فرانسه  با انگلیس ، هلند و پروس در سال 1815 میلادی در شهر واترلو بلژیک درگرفت. این جنگ چهار روز به طول انجامید و در نهایت با شکست ناپلئون به پایان رسید و متعاقب آن ناپلئون برای بار دوم تبعید شده و به جزیره سنت هلن فرستاده شد .

مطالعات انجام شده بر روی اسکلت کشف شده در این سایت ، نشان می دهد که بخش ستون فقرات اسکلت از یک بدشکلی و نقص برخوردار بوده که عمدتا دست نخورده باقی مانده است و توسط وسایل شخصی از جمله سکه های آلمانی و فرانسوی ، سرپوش جعبه حروف F.C.B و یک گلوله فرانسوی در بخش ریه های مرد ، احاطه شده است .

قابل ذکر است که اسکلت مورد نظر در چهار صد متری خط نبرد جنگ واترلو پیدا شده است. دومینیک بوسگات (Dominique Bosquet)  نشان می دهد که این سرباز از میدان جنگ به این بخش حمل شده و به همراه اموال شخصی خود در زیر لایه نازکی از خاک دفن شده بود. او در مصاحبه ای که با شبکه خبری آنلاین هافینگتن پست (Huffington Post) داشته ، اعلام کرد که کمک به یک دوست برای رفتن به پشت خطوط حمله همانند داشتن بهانه ای برای یک سرباز در خودداری کردن از ادامه مبارزه است .

گرت گلوور (Gareth Glover) نام سه سرباز با حروف ابتدایی F.C.B را پیدا کرد که در پرونده لژیون شاه آلمانی وجود داشته است . نام این افراد که به صورت تقلبی به عنوان سربازان آلمانی با ارتش بریتانیا در طی جنگ های ناپلئونی جنگیدند ،  ثبت شده بود . قابل توجه است که یکی از آنها در بخش های مختلف از میدان جنگ مبارزه کرده بود و یکی دیگر از آنها بر اثر جراحت های وارده در جنگ در بروکسل درگذشت .

گرت گلوور در این رابطه اظهار داشت که من به جهت شناسایی این مساله بسیار هیجان زده هستم هرچند که ما هرگز نمی توانیم صد در صد قطعی مشخص کنیم که این شناسائی کاملا دقیق است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا