تجلیل از 65 محقق برتر در بیست و پنجمین جشنواره پژوهش دانشگاه تهران

به گزارش ایرنا، معاون پژوهشی دانشگاه تهران روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری این دانشگاه در تاریخ 22 آذرماه خبر داد.
دکتر 'محمد رحیمیان' افزود: در این جشنواره، چهار نفر از استادان پردیس علوم، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، پردیس دانشکده های فنی و دانشکده حقوق و علوم سیاسی موفق به دریافت عنوان 'پژوهشگر برجسته' و نشان درجه یک پژوهشی دانشگاه تهران خواهند شد و 8 استاد نیز عنوان 'پژوهشگر نمونه' و نشان درجه 2 پژوهشی را دریافت خواهند کرد.
وی همچنین به تجلیل از 4 پژوهشگر جوان نمونه، دو طرح پژوهشی بنیادی برجسته، سه طرح پژوهشی بنیادی نمونه، چهار طرح پژوهشی کاربردی برجسته و 7 طرح پژوهشی کاربردی نمونه در این دوره از جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اشاره کرد.
رحیمیان یادآور شد: معرفی پژوهشگر پیشکسوت نمونه نیز یکی از برنامه های جشنواره امسال است که یکی از این افراد، جزء دانشمندان یک درصد برتر دنیا است.
وی به همکاری تنگاتنگ دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: ما همه ساله در جشنواره خود، یک طرح پژوهشی برتر و یک پژوهشگر برتر از دانشگاه علوم پزشکی تهران را مورد تجلیل قرار می دهیم و این دانشگاه نیز متقابلا در جشنواره ابن سینا، یک طرح پژوهشی و یک پژوهشگر را به عنوان برگزیده معرفی می کند.
معاون پژوهشی دانشگاه تهران ادامه داد: در جشنواره امسال شاهد معرفی و قدردانی از 11 دانشجوی پژوهشگر نمونه، 5 رساله دکتری، چهار پایان نامه کارشناسی ارشد، دو کارشناس پژوهشی برگزیده خواهیم بود.
به گفته وی، در بیست و پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، طرح ربات انسان نما (سورنا 3) به عنوان دستاورد شاخص پژوهشی معرفی می شود و آزمایشگاه تغذیه علوم دامی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و کتابخانه دانشکده جغرافیا به عنوان آزمایشگاه و کتابخانه برتر تجلیل خواهند شد.
رحیمیان همچنین از معرفی سه شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به نام های 'مهندسی ایمن مهان آریا' ، 'راژان پرتو پارس' و 'سلول فناور دارو' در فهرست برگزیدگان جشنواره پژوهش و فناوری امسال این دانشگاه خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران در کنار دیگر مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه های کشور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی حضور فعال دارد و دستاوردهای تحقیقاتی یکساله اخیر را در غرفه خود به نمایش خواهد گذاشت.
مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران صبح روز دوشنبه 22 آذرماه در محل تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
براساس اعلام ستاد برگزاری هفته پژوهش، ویژه برنامه های هفته پژوهش سال 95 از 21 تا 27 آذرماه برگزار خواهد شد.
روزهای این هفته به ترتیب با عنوان های 'پژوهش، فناوری و مدرسه'، 'پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین' ، 'پژوهش، فناوری و صنعت'، 'پژوهش، فناوری؛ اقدام و عمل'، 'پژوهش، فناوری و حامیان پژوهش'، 'ایده برتر، سرمایه ملی' و ''پژوهش، فناوری و حوزه و دانشگاه' نامگذاری شده است.
طبق برنامه زمانی پیش بینی شده، جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی، روز یکشنبه 21 آذرماه در دبیرستان پسرانه دکتر شریعتی تهران برگزار می شود و دانشگاه شهید بهشتی نیز روز سه شنبه، 23 آذرماه میزبان هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور و همچنین دوازدهمین جشنواره ایده های برتر و استارتاپ های دانشگاهی خواهد بود.
هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار نیز روز چهارشنبه، 24 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش خواهد یافت و تا 28 آذرماه ادامه خواهد داشت.
برگزاری جشنواره های تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در استان ها، برگزاری مراسم تجلیل از خیران و حامیان پژوهش و فناوری و معرفی استان های برتر در حوزه پژوهش و فناوری با همکاری وزارت کشور از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته پژوهش امسال است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا