کنگره جامعه جراحان ایران در مشهد برپا شد

 دبیر اجرایی این همایش در این مراسم گفت: کنگره با فراخوان عمومی از جراحان کشور با تخصصهای مختلف کار خود را آغاز کرد لذا 600 جراح در رشته های تخصصی ارتوپدی، اورولوژی، بیهوشی، جراحی اطفال، جراحی پلاستیک و ترمیمی، جراحی توراکس، جراحی چشم، جراحی زنان، جراحی ستون فقرات، جراحی عروق و آندوواسکولار، جراحی عمومی، جراحی فک و صورت، جراحی قلب، جراحی گوش و گلو و بینی و جراحی مغر و اعصاب در آن حضور دارند.

دکتر رضا باقری دو محور مورد توجه کنگره جراحان ایران را موضوعهای عمومی مبتلابه همه جراحان و نیز مباحث تخصصی عنوان و بیان کرد: در حوزه عمومی سعی شده با پنلهایی که به جامعه جراحان کل کشور کمک می کند اهداف خاصی پیش برده شود که از جمله آن می توان به پنل نقش انجمنهای تخصصی در جامعه جراحان، نقش اخلاق حرفه ای در امور روزمره جراحی و نیز پنل کنترل درد اشاره کرد.
استاد گروه جراحی توراکس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در بحثهای تخصصی هم 120 مقاله برای ارائه به کنگره ارسال شد که 60 مقاله به صورت سخنرانی و 38 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد. همچنین در این بخش 20 پنل برگزار می شود.
وی ادامه داد: از ویژگیهای قابل توجه کنگره انجام هفت جراحی زنده در رشته های تخصصی جراحی کولورکتال، جراحی زنان و جراحی ارتوپدی است که با تکنیک کم تهاجمی صورت می گیرند. پنجاه و پنجمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران تا 19 آذر جاری در مشهد ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا