ترامپ برای مسلمانان آمریکا دیتابیس ملی می سازد

در ابتدا انتظار می‎ رفت این شرکت ‎ها پاسخ منفی خود را در مقابل این درخواست اعلام کنند اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است. از میان ۹ غول بزرگ فناوری در ایالات متحده فقط توییتر به صورت رسمی پاسخ منفی خود را اعلام کرده و ۸ شرکت دیگر تاکنون واکنشی از خود نشان ندادند.

به گزارش برسام به نقل از Fortune مایکروسافت اعلام کرده که قصد ندارد درباره‎ ی همکاری ‎های امنیتی میان دولت و صنعت فناوری اظهار نظر کند. سایر شرکت ‎ها مانند آی ‎بی‎ ام، اپل، گوگل، فیسبوک، SRA International و شرکت کانادایی CGI هم موضع رسمی خود را مشخص نکردند.

انتظار می ‎رود این دیتابیس علاوه بر مسلمانان ساکن آمریکا، اقدام به ثبت مهاجران مسلمان وارد شده به این کشور را هم انجام دهند. کارشناسان سوء استفاده از این لیست همانند بازجویی و تحت نظر گرفتن افراد ثبت شده در آن را یکی از بزرگترین جنبه ‎های منفی آن تلقی می‎ کنند.

نحوه کارکرد دقیق دیتابیس ملی برای مسلمانان چندان مشخص نیست اما انتظار می‎ رود اطلاعات شبکه‎ های اجتماعی مانند بیگ دیتا و دیتابیس‎ های عظیم در شکل ‎گیری آن نقش داشته باشند.

جالب است که شرکت‎ هایی مانند اپل که سابقه کشمکش با دولت آمریکا، در پرونده ای را دارند تاکنون اقدام رسمی در ارتباط با این طرح انجام ندادند. در سال جاری میلادی شرکت اپل از ارائه ابزار شکستن قفل آیفون به FBI خودداری کرد و برای چندین هفته در صدر خبرها قرار گفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا