ایران پنجمین کشوردرحوادث ترافیکی است

به گزارش ایرنا،سید حسن هاشمی قاضی زاده روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه دومین کنگره ملی تروما افزود: اگر شرایط سنی این افراد را درنظر بگیریم احتمالا رتبه ما بالاتر خواهد بود.
وی تصادفات را سومین علت مرگ ومیر در کشور دانست و گفت: با برنامه ریزی مناسب و اقدامات پیشگیرانه می توانیم این تعداد را کاهش دهیم.
تروما ( Trauma) در دانش پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، شوک٬ آسیب و حادثه وارد شده بر بدن انسان گفته می‌شود با این شرط که از خارج به بدن وارد شود و عامل درونی یا بیماری در بدن علت ایجاد آسیب نباشد.
وزیر بهداشت تاکید کرد که مشکل تروما منحصر به دوران دفاع مقدس نبوده و یکی از مصیبت ها و غصه های اصلی هر خانواده ایرانی است. 
هاشمی به تعداد کشته شدگان براثر تروما اشاره کرد و گفت: حدود 18 هزار نفر سالانه بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند،بیش از 200 هزار نفر معلول شده و افراد زیادی دچار گرفتاری های روحی، روانی و اجتماعی می شوند. 
وی تاکید کرد: از دست دادن نیروهای جوان کشور بر اثر حوادث ترافیکی بسیار جای غصه و اندوه دارد و این عامل سالانه مبالغ زیادی خسارت به کشور وارد می کند.
هاشمی با اشاره به این که این موضوع قابل پیشگیری است، اظهار امیدورای کرد این کنگره صرفا به درمان نپردازد و پبشگیری را جزو اولویت های خود قرار دهد.

**بازسازی و نوسازی 120 بیمارستان تروما در کشور
وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ارائه خدمات بهتر به مصدومین وحادثه دیدگان حوادث ترافیکی اشاره کرد و گفت: باز سازی و نوسازی 120 بیمارستان تروما در کشور و نوسازی آمبولانس های اورژانس از مهمترین اقدامات این مجموعه بوده است.
وزیر بهداشت افزود: با تامین تجهیزات و امکانات این تعداد بیمارسان سعی شده خدمات مطلوب تری به افراد مصدوم تروما ارائه شود 
هاشمی به اضافه شدن 2500 دستگاه آمبولانس به مجموعه درمانی اشاره کرد و گفت: حدود 21 دستگاه آمبولانس هوایی در حال حاضر مشغول ارائه خدمات هستند که درصددیم تا این تعداد را به 45دستگاه افزایش دهیم .
وزیر بهداشت تاکید کرد که آمبولانس هوایی در پیشگیری از مرگ افراد بسیار موثر بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا