عرضه نانوجوهرهای قابل استفاده در منسوجات در بازار هند

شرکت هندی ایمیجیکو (Imagico) اعلام کرد که نانومحصول‌های جدید خود را به بازار عرضه کرده است. این نانومحصول‌ها در واقع طیف وسیعی از افزودنی‌های رنگی مبتنی بر فناوری‌نانو است که از آنها می‌توان در منسوجات استفاده کرد.
از این نانومحصولات می‌توان به TS، Aqua، RD و UV اشاره کرد، افزودنی‌هایی که برای انتقال حرارت در الیاف پلی‌استر و جوهرهای چاپگر جوهرافشان قابل استفاده هستند. این جوهرها برای تولید کاغذ، کارتن و مقوا قابل استفاده بوده و فرمولاسیون آنها به‌گونه‌ای طراحی شده که در چاپ منسوجاتی نظیر پارچه‌های نخی، ریون، لینن و ویسکوز قابل استفاده هستند. این جوهرها می‌توانند طرح‌های هنری را روی منسوجات ایجاد کنند.
مسئولان شرکت ایمیجیکو می‌گویند که رنگ‌های عالی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصولات هستند به طوری که امکان تولید تصاویر با کیفیت بالا با این جوهرها وجود دارد. خواص تصاویر بدست آمده با این جوهرها به دلیل فرمولاسیون ویژه‌ آنها، قابل توجه است.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،این محصولات عاری از ترکیبات آلی فرار و دارای خواص نیوتنی (Newtonian properties) هستند به طوری که در برابر فشار هدچاپی مقاومت بالایی دارند. این جوهرها در رنگ‌های متنوع، تولید و به بازار عرضه شده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا