گجتی هوشمند مخصوص برنزه شدن مقابل آفتاب

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، پژوهشگران برای رفع مشکل آفتاب سوختگی در افراد نوعی دستبند پیشرفته ساخته‌اند که دارای حسگرهایی ویژه است و به محض اینکه بفهمد فرد در معرض سوختگی توسط نور آفتاب قرار دارد، تغییر رنگ می‌دهد تا به این ترتیب او را متوجه کند.

گفتنی است، این دستبند قرار است در تابستان سال آینده رونمایی شود و اساس آن نوعی پودر فلزی ویژه است که اشعه UV خورشید را جذب می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این دستبند به نام sunba thers می‌تواند یک وسیله ایمن برای افراد مبتلا به مشکلات پوستی و بویژه مبتلایان به سرطان پوست باشد.

کارشناسان سازنده این دستبند آن را به همراه کرم ضد آفتاب ارائه خواهند کرد تا محافظت از پوست تکمیل شود. این دستبند نتیجه تحقیقات پژوهشگران دانشگاه بلفاست است و هزینه اجرای آن در حدود 85 هزار پوند برآورد شده است.

این دستبند قرار است با قیمت ارزان در اختیار افراد قرار بگیرد، سرطان پوست بویژه ملانوما یکی از مرگبارترین انواع سرطان در جهان است و سالانه سبب مرگ هزاران نفر در سراسر جهان می‌شود.

با استفاده از این دستبند و نیز استفاده از کرم ضد آفتاب همراه با آن افراد می‌توانند از گرمای نور خورشید استفاده کرده و ویتامین D مورد نیاز بدنشان را جذب کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا