چطور در ۲۰ ثانیه ۲۰ درصد بر میزان شارژ گوشی بیافزاییم؟

به گزارش کلیک، به نظر می‎رسد که همچنان اپلیکیشن فیس‎بوک میزان قابل ملاحظه‎ای از حجم باتری تلفن‎های اندروید را مصرف می‎کند و اگر شما همین حالا آن را حذف کنید، می‎توانید ۲۰ درصد به عمر باتری تلفن هوشمند خود بیافزایید.

با حذف اپلیکیشن فیس‎بوک اگر چه ممکن است برخی از مزایای آن را از دست بدهید اما فراموش نکنید افزایش عمر باتری مسئله‎ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. شما می‎توانید به جای این اپلیکیشن از یک مرورگر وب اندروید مثل کروم استفاده کنید.

بعد از به گوش رسیدن خبر شکایت‌های کاربران از مصرف بالای باتری فیس‎بوک در پلتفرم اندروید، متخصصان گروه TechWorldZone این مسئله را روی یک Nexus 6P مورد آزمایش قرار دادند. در این آزمایش اپلیکیشن فیس‎بوک با اپلیکیشن متال جایگزین شد و پیام رسان فیس‎بوک نیز در دستگاه باقی ماند. نتیجه گزارش این آزمایش مشخص کرد که طی یک روز کامل تلفن Nexus 6P هواوی ۲۰ درصد بیشتر از مواقع قبل باتری مصرف کرده بود. لازم به ذکر است که این میزان بر اساس میانگین مصرف روزانه طی یک هفته محاسبه شده است.

سایت TechWorldZone اضافه می‎کند: «اگر چه در ظاهر اپلیکیشن فیس‎بوک میزان مصرف انرژی زیادی را در بخش اطلاعات آماری باتری خود اندروید نشان نمی‎دهد، اما شواهد نشان می‎دهد که این اپلیکیشن در پس‌زمینه مقدار بیشتری از آنچه در ظاهر نشان می‎دهد انرژی دستگاه موبایل شما را مصرف می‎کند.»

شواهد امر نشان می‎دهد فرآیندهای مدیریتی اندروید شامل فریم‌ورک اندروید و سیستم‌عامل آندروید وقتی اپلیکیشن فیس‎بوک نصب می‎شود میزان بیشتری از باتری را مصرف می‎کنند. فیس‎بوک طی یک بیانیه‎ای به این سایت اعلام کرده است: «ما از برخی از کاربران اپلیکیشن اندروید گزارشاتی را مبنی بر برخورد با مشکلات مربوط به سرعت دستگاه دریافت کرده بودیم. ما در حال تحقیق در مورد این مشکلات هستیم و تا حد امکان نسخه‎های به‎روزرسانی شده را منتشر خواهیم کرد. بیشتر تمرکز ما روی برطرف کردن این نوع از مشکلات است.» این در حالی است که در این بیانیه هیچ اشاره‎ای به موضوع مهم مصرف بیش از اندازه باتری نشده است.

بعد از این که موضوع مصرف بیش از اندازه باتری توسط فیس‎بوک در فضای مجازی خبرساز شد، یکی از کاربران Reddit آزمایش‌های بیشتری را با استفاده از تلفن G4 ال‎جی انجام داد. این کاربر اعلام کرد که بعد از پاک کردن فیس‎بوک عملکرد تلفن ۱۵ درصد سریع‎تر می‎شود.

بنابراین، اگر شما هم می‎خواهید میزان عملکرد بهتر و عمر باتری بیشتری را روی دستگاه آندروید خود تجربه کنید، اپلیکیشن فیس‎بوک را حذف و به جای آن از راه‎های جایگزین استفاده کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا