مرگ گوزن های شمالی بر اثر غرق شدن در دریاچه های یخ زده

سینا پرس : روز گذشته ، اجساد یک گله کامل از گوزن های شمای که شامل نوزده راس از این حیوانات می شد ، به طور یخزده در منطقه کلورادو کشف شد . کارشناسان محیط زیست اعتقاد دارند این حیوانات به دلیل کم بودن ضخامت قطر یخ ها و شکستن آن به دلیل وزن حیوانات ، به داخل آب های یخ زده افتاده و جان سپرده اند . این اتفاق در نزدیکی چشمه های Pagosa روی داده است . کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و احتمال داده می شود این اتفاق در روز یک شنبه هفته گذشته رخ داده باشد . مسئولان حفاظت از محیط زیست محلی یک روز تمام را جهت خارج کردن تمامی گوزن های یخزده از داخل آب کردند .

در همین راستا جو لواندفسکی Joe Lewandowski سخنگوی پارک حیات وحش کلورادو اعلام کرد : این خیلی شگفت انگیز است که هیچ کدام از این گوزن ها نتوانسته اند از داخل آب نجات پیدا کنند . متاسفانه ضخامت یخ ها کم بوده و وزن زیاد گوزن ها سبب شکسته شدن آن ها شده است . گوزن شمالی یا Elk می تواند بیش از چهار صد کیلوگرم وزن داشته باشد و این موضوع سبب شکسته شدن یخ هائی شده است که تنها چند هفته است که شکل گرفته اند . البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که متاسفانه امسال بنا به دلایل متعددی از جمله گرم شدن عمومی کره زمین ، روند یخ زدگی این دریاچه کند تر رخ داده و این گوزن ها بر اساس روال همیشگی خود به این محل امده اند و ضخامت یخ ها به اندازه ای نبوده که وزن آن ها را تحمل کند و هم اکنون شاهد مرگ دسته جمعی این گونه جانوری هستیم .

متاسفانه جمعیت گوزن های شمالی به دلیل محدود شدن زیستگاه های آن ها و شکار بی رویه و غیر قانونی ، طی سال های اخیر به شدت کاهش داشته است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا