خدادوست:ساماندهی 10 هزار ارایه دهنده خدمات طب سنتی امسال انجام می شود

دکتر محمود خدادوست در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون این افراد مجوز رسمی برای فعالیت در این حوزه از وزارت بهداشت ندارد و به همین دلیل نظارت و کنترلی برروی آنان صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از گیاهان دارویی براساس نیاز و اقبال مردم انجام می گیرد، اظهار کرد: وزارت بهداشت باید تکلیف خودش را با این افراد مشخص کند تا مردم با آرامش کامل به این افراد مراجعه کنند.

خدادوست از تدوین آیین نامه ای در این خصوص خبر داد و گفت: این آیین نامه به دفتر تنقیح قوانین و مقررات وزارت بهداشت ارسال شده است و ظرف یکماه آینده نیز این آیین نامه نهایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: فراخوانی برای پزشکان طب سنتی براساس این آیین نامه انجام می شود و این افراد پس از ثبت نام در سایت و مهلت مشخص در آزمون شرکت خواهند کرد .

معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: کسانی که این آزمون را با موفقیت سپری کردند، مجاز خواهند بود در محدوده مشخص به مردم ارایه خدمت کنند.

وی بیان کرد: با این اقدام مهم، تکلیف مردم برای مراجعه به ارایه دهندگان طب سنتی مشخص می شود و وزارت بهداشت هم می تواند کنترل و نظارت کامل بر این افراد داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا