برنامه ریزی آموزشی باید در جهت اختراع و کاربردی کردن اطلاعات باشد

سیناپرس : دکتر حسین توکلی با حضور در غرفه خبرگزاری علم و فرهنگ (سینا) در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، به خبرنگار سیناپرس گفت: برنامه ریزی های آموزشی اینطور نیست که در طول یکسال بتوان از آن توقع نتیجه داشت. بازدهی برنامه ریزی آموزشی درازمدت خواهد بود. کسانی که در این زمینه کار می کنند باید طوری برنامه ریزی کنند که در درازمدت نتیجه مناسبی برای جامعه داشته باشد.

توکلی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که آموزش در تمام سطوح ابتدایی، متوسطه و عالی برای بچه ها آموزنده هم باشد یعنی فقط این نباشد که مطلبی را مطالعه کنند و امتحان آن را بگذرانند و دیگر این دانسته ها فراموش شود یا در کتابخانه ها باقی بماند. باید از این دانسته ها استفاده کنند و در جهت اکتشاف، اختراع و کاربردی کردن این اطلاعات گام بردارند. بدیهی است ما باید افراد متخصصی داشته باشیم که دلسوزانه، آگاهانه، با بینش کافی و با امکانات لازم بتوانند دانش آموزان و دانشجویان عزیز را طوری تربیت کنند که بتوانند کارهای عملی در جامعه انجام دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد: من فکر می کنم اگر فارغ التحصیلی حتی در مقطع کاردانی به عنوان یک کاردان زبده تربیت شود بهتر از کسی است که ممکن است دکترا داشته باشد ولی بی انگیزه و بی تجربه باشد. ضمن اینکه چون از کارش احساس رضایت شغلی می کند می تواند موفق باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: باید انگیزه لازم را برای جوانان فراهیم کنیم و سعی کنیم که علم را با آموزش گره بزنیم و از این بهترین متخصصانی که در کشور داریم بتوانیم نهایت بهره برداری را در جهت ایجاد یک صنعت پیشرفته بکنیم. امیدوارم با این برنامه ریزی ها جوانان ما، جوانانی خلاق و شایسته و لایقی باشند که به عنوان الگویی برای جوانان سایر کشورها به شمار آیند، کمااینکه در بسیاری از زمینه ها برای کشورهای دیگر الگو هستیم.

توکلی در پایان گفت: از طرف دیگر مراکز آموزشی هم باید همکاری لازم را با برنامه ریزان آموزشی داشته باشند تا هرچه سهل تر و سریع تر این برنامه ها اجرایی شود.    

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا