مراسم روزجهانی جنگ و محیط زیست برگزار می شود

هومان لیاقتی مدیرعامل مرکز صلح و محیط زیست با اعلام این خبر گفت: مرکز صلح و محیط زیست با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست و پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز جهانی جنگ و محیط زیست (ششم نوامبر) مراسم سالانه‌ای را برگزار می‌ کند که در آن به آثار مخرب جنگ بر محیط زیست پرداخته می شود.

وی افزود: در این مراسم پیام دبیر کل سازمان ملل متحد قرائت می ‌شود و سفیر فلسطین نیز به عنوان شیخ‌السفرا سخنرانی می‌کند.
به گفته لیاقتی، 'روز بین‌المللی جلوگیری از تخریب محیط زیست در جنگ و مناقشات مسلحانه' برای تاکید هرچه بیشتر بر تبعات مخرب زیست محیطی جنگ و اهمیت دادن به این موضوع نامگذاری شده است؛ عوارضی که در بیشتر موارد خساراتی جدی بر طبیعت برجای نهاده و غیر قابل جبران است.
مدیرعامل مرکز صلح و محیط زیست با اشاره به این که آثار تخریبی جنگ‌ ها بر در دنیا و به ویژه منطقه خاورمیانه روز به روز شدیدتر می‌ شود، افزود: محور اصلی این همایش ناآرامی‏ها در منطقه غرب آسیا و رشد پدیده گرد وغبار است.
وی با اشاره به اینکه در قرن حاضر با پیشرفت فناوری ‌های مدرن جنگی، خطرات و اثرات جنگ بر محیط زیست به شدت افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: منطقه غرب آسیا با پدیده شوم تروریسم و داعش روبرو است که اثرات مخرب و پیامدهایی جدی و غیر قابل جبران بر محیط زیست کشورهای منطقه برجای گذاشته است که دامنه آن حتی در شمال آفریقا نیز مشهود است و در غرب آسیا بیش از همه گریبانگیر کشورهای دوست و برادر، عراق و سوریه است.
وی ادامه داد: بر همین اساس، این همایش امسال به موضوع ناآرامی‏ها در منطقه غرب آسیا و رشد پدیده گرد وغبار و با حضور دیپلمات ‏ها، نمایندگان سازمان ملل و کمیته بین ‏المللی صلیب سرخ، نمایندگان کشورهای درگیر جنگ و اشغال، صاحبنظران و علاقمندان اختصاص دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا