ایجاد بزرگترین شبکه جهانی انرژی از آسیا

 با توسعه فناوری های جدید، انتظار می رود به زودی منابع جدیدی از انرژی ارزان قیمت و پاک از طریق منابع تجدیدپذیر انرژی در اختیار عموم قرار گیرد. اما مشکلی که در این رابطه وجود دارد، تولید انرژی پاک در مکان و زمان نامناسب است که امکان دسترسی به آن را در مکان و زمان موردنیاز با دشواری همراه می کند.

برای حل این مشکل، گروهی از کارآفرینان آسیایی موسوم به GEIDCO (مخفف Global Energy Interconnection Development and Co-operation Organization) که در چین مستقر هستند، طرح ایجاد یک شبکه جهانی انرژی را ارائه کردند که امکان تولید و استفاده از انرژی را در هر مکان و زمانی فراهم می کند. سازمان GEIDCO در این رابطه، موافقت نامه هایی را با شرکت های چین، کره جنوبی، روسیه و ژاپن و همچنین تولیدکنندگان تجهیزات مرتبط در 14 کشور جهان منعقد کرده است.
ایده این طرح بسیار ساده است. هرگاه حجم زیادی از توان در جایی تولید می شود، در نقطه دیگری از جهان، تقاضای کافی برای آن وجود دارد. برای مثال وقتی در صحرای گوبی خورشید در وسط آسمان قراردارد و تولید انرژی خورشیدی به اوج خود رسیده است، در انگلیس شب شده و آسمان تاریک است.
فاز اول طرح GEIDCO ایجاد یک شبکه آسیایی بزرگ است که از دیدگاه نظری قادر است ظرفیت عظیم تولید انرژی را از صحرای گوبی واقع در شمال چین گرفته تا شرق ژاپن، وارد چرخه تولید انرژی پاک کند. مرحله دوم از کار که قرار است تا سال 2030 انجام شود، شامل راه اندازی یک شبکه انرژی مشابه، در هر یک از قاره های جهان است و بالاخره قرار است تا سال 2050 تمام این شبکه ها به یکدیگر متصل شوند.
 به گزارش ایرنا از وبگاه ردیت،هدف نهایی متخصصان، بهره برداری از 90 درصد ظرفیت تولید انرژی پاک در جهان تا سال 2050 میلادی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا