حمایت جایزه مصطفی(ص) از طرح­های انستیتوپاستور ۵ کشور

نشست منطقه ای MATI (انستیتو پاستورهای مراکش، الجزایر، تونس، ایران و فرانسه) با هدف ترویج همکاری­های علمی و انتقال فناوری بین کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا از طریق پروژه­ های مشترک علمی در زندگی و سلامت مردم از تاریخ ۱۷ آبان­ ماه در موسسه انستیتو پاستور، در حال برگزاری است.

در این نشست ۶۰ نفر از دانشمندان غیر ایرانی و بیش از ۱۰۰ دانشمند ایرانی حضور دارند و کارگاه آموزشی بین ­المللی با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه ­های ایمونولوژی، واکسن، ناقل، کشف دارو و درمان در شش جلسه برگزار می ­شود.

مهدی صفاری­ نیا، دبیر شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی‌(ص)، طی سخنانی در این نشست ضمن معرفی جایزه مصطفی(ص) گفت: یکی از اهداف و برنامه های جایزه مصطفی(ص)، پشتیبانی از پروژه­ های علمی در سطح انستیتوهای کشورهای اسلامی حاضر در این همایش است.

وی افزود: لذا در همین راستا، جایزه مصطفی(ص) حمایت مالی خود را برای اجرایی شدن طرح­های برگزیده نشست منطقه­ ای MATI، اعلام می کند.

وی خاطر نشان کرد: جایزه مصطفی(ص) به عنوان نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام؛ با شناسایی و تقدیر از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا