نگین انگشتری ایران حال خوشی ندارد

 محمد خزایی روز دوشنبه در مراسم اهدا بیش از یک میلیون امضا برای نهضت «من دریاچه ارومیه هستم» به هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد افزود: دریاچه ای که روزگاری زیباترین منظره ها را در خاطر بازدیدکنندگان ثبت کرده امروز با وزش باد، غباری از نمک را در هوا می پراکند و تشدید این وضعیت می رود تا در آینده ای نه چندان دور، زندگی میلیون ها انسان را در معرض تهدید جدی قرار دهد.

وی ادامه داد: فاجعه ای که به هیچ وجه و هیچ کس رحم نخواهد کرد، انسان و درخت برایش هیچ فرقی ندارد و همه را در معرض نابودی قرار خواهد داد، در چنین شرایطی بر همگان لازم است تا اقدامی انجام دهند و هر کس به قدر وسع خود برای رفع مشکل گامی بردارد.
مسوول فرهنگسرای جوان ارومیه یادآور شد: جمعی از جوانان در این فرهنگسرا بر آن شدند تا با راه اندازی پویش «من دریاچه ارومیه هستم»، حرکتی در راستای همگانی کردن دغدغه محیط زیست دریاچه و بحران کم آبی را آغاز کنند، لذا با دعوت از رضا کیانیان و اعطای عنوان حامی دریاچه ارومیه به وی این حرکت آغاز شد.
خزایی اظهار داشت: هدف اولیه این کمپین کسب یک میلیون امضا برای جلب حمایت بیشتر از دریاچه بود، اما با همت همه مردم ایران، امروز حدود یک میلیون و 700 هزار نفر طومار حمایت از دریاچه ارومیه را امضا کرده اند.
وی یادآور شد: تحویل این تعداد امضا و لوح فشرده، عصاره علاقه و دلبستگی و امید مردم ایران به احیا دریاچه ارومیه است و مردم ایران چشم انتظار اقدامات جدی تر سازمان ملل و نهادهای بین المللی در این رابطه هستند.
بانی کمپین من دریاچه ارومیه هستم افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اولین مصوبه دولت دکتر روحانی مبنی بر تشکیل ستاد احیا دریاچه ارومیه گام های جدی در این رابطه برداشته شده است که نشان از عزم و اراده جدی دولت با بهره گیری از ظرفیت های موجود و تعامل نهادها و سازمان ها در امر محیط زیست دارد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم یک میلیون و 700 هزار امضا برای نهضت من دریاچه ارومیه هستم تقدیم گری لوییس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران شد تا به دست بان کی مون برساند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا