قرارداد یک میلیارد دلاری همکاری گوگل و شرکت فضائی Space X

سینا پرس : شرکت گوگل در آستانه امضای قرارداد قطعی  معامله  ای یک میلیارد دلاری با شرکت فضائی اسپیس ایکس  Space X  قرار دارد  . هدف اصلی این قرارداد ، توسعه اینترنت در سطح جهان و ایجاد سهولت در دسترسی به آن است . کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت امضای این قرارداد ،  با همکاری این دو شرکت اینترنت ارزان در سراسر دنیا راه اندازی خواهد شد و افراد می توانند از طریق ماهواره ها با هزینه ای بسیار کم در سراسر دنیا به اینترنت دسترسی پیدا کنند .

بر اساس اطلاعات مندرج در  وب سایت TheInformation.com  ، شرکت گوگل با سرمایه گذاری شرکت فضائی اسپیس ایکس  Space X و حمایت تسلا موتورز (Tesla Motors) بنیانگذار ایلون ماسک (Elon Musk)  در نظر دارد تا با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار به توسعه ماهواره ها پرداخته و دسترسی به اینترنت را توسط ماهواره در سراسر جهان میسر کند .

برای سال های متمادی شرکت فضائی اسپیس ایکس  Space X اعلام کرده بود که در برنامه های آتی خود نظر دارد تا اینترنت کم هزینه را در سراسر جهان راه اندازی کند اما تاکنون هزینه بالای اجرای این پروژه ، مانع از ایجاد و پیشبرد چنین برنامه ای شده بود . در حال حاضر سرمایه گذاری شرکت گوگل به شرکت فضائی اسپیس ایکس  کمک خواهد کرد تا ماهواره های لازم برای ساخت شبکه های این پروژه را طراحی کرده و پس از ساخت در مدار زمین مستقر کند .

قابل توجه است که شرکت گوگل در برنامه ای دیگر به گسترش دسترسی به اینترنت در مناطق دور افتاده از جهان می پردازد . این برنامه شامل پروژه Loon ، پروژه ای که در ان از بالن هایی در ارتفاع بالا و هواپیماهای بدون سرنشین ساخته شده توسط  Titan Aerospace برای انتقال سیگنال ها و ایجاد امکان دسترسی به اینترنت ،  استفاده می شود .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا