علم در هفته ای که گذشت به روایت سیناپرس

برای دسترسی به هر یک از اخبار بر روی تیتر آن کلیک کنید:

ساخت ظروف سفالین و چینی به کمک چاپگرهای سه بعدی

تیمی از طراحان موفق شدند پس از تلاش 15 ساله ، یک چاپگر سه بعدی با قابلیت ساخت ظروف سفالین و سرامیکی بسازند که در آن نوعی خمیر ویژه سفالگری استفاده شده و هر ظرف سفالی را طی حداکثر 3 ساعت می سازد.

تغییرات آب و هوا و مشاهده بیماری های نادر پوستی

تحقیقات اخیر نشان می دهد تغییرات آب و هوا سبب بروز بیماری های نادر پوستی در مناطقی شده است که قبلا عاری از این بیماریها بوده اند و این مساله بسیار نگران کننده است.

سیگار کشیدن مادران زندگی فرزندان را تهدید می کند

محققان به تازگی در بخش تحقیقاتی بیمارستان Miriam مطالعاتی را انجام دادند که تاثیرات سیگار کشیدن زنان باردار را بر روی نوزادان آنها بررسی می کند.

ماموت ها چگونه منقرض شدند؟

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که شکار بی رویه و فشار ناشی از حضور انسان ها در پایان عصر یخبندان ، اصلی ترین دلیل انقراض ماموت ها محسوب می شود . این فشار در حدی بوده که حتی بر نحوه شیردهی ماموت ها به فرزندانشان تاثیر داشته است .

زنان واقع بینانه تر از مردان خودرو می خرند

تحقیقات جدید نشان می دهد مردان و زنان برای خرید خودروی مورد علاقه شان انتخابهای مختلفی بر اساس معیارهای متفاوت دارند.

تکامل دست انسان برای مبارزه

دانشمندان در تحقیقاتی دریافته اند که دستان انسان ها در طول زمان برای مبارزه به تکامل یافته است و به همین دلیل نیز به شکل امروزی خود در آمده است.

آفریقا مرطوب‌تر شده است نه خشک‌تر

دانشمندان پیش از این اعلام کرده بودند که قاره آفریقا در گذر زمان در حال خشک‌تر شدن بوده است، حالا یافته‌های یک مطالعه جدید این فرضیه را به چالش کشیده است.

کرم های ضد آفتاب مرجان های دریائی را نابود میکنند!

مطالعات دانشمندان نشان می دهد که علاوه بر مشکلات عمده ای از قبیل اسیدی شدن آب دریاها که زندگی مرجان های دریائی را با خطر رو به رو کرده است ، مواد شیمیائی موجود در کرم های ضد آفتاب و محصولات شیمیائی نیز موجب نابودی این جانوران می شود .

استفاده دائمی از قرص های ضد بارداری سبب افسردگی می شود

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که به طور دائم از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند، به میزان بسیار بیشتری دچار عوارض روحی مانند افسردگی می شوند. پژوهشگران توصیه می کنند برای پیشگیری از بارداری از روش های مختلف به صورت دوره ای استفاده شود.

اعتیاد به مسکن ها ؛ آفت خاموش سلامت بشر

طبق گزارش محققان کانادایی، برخی عوامل خاص می توانند به متخصصان مراقبت های بهداشتی در پیش بینی این که چه کسانی بعد از مدت درمان به مصرف دوباره مسکن های شبه مخدر تجویز شده روی آورند، کمک کنند.

احمد محمد حسینی- آناهیتا عیوض خانی