تسریع در راه اندازی شبکه علمی با کاهش تعرفه اینترنت دانشگاهها

دکتر محمود واعظی با تاکید بر ضرورت راه اندازی سریع تر شبکه علمی کشور به عنوان یکی از زیر پروژه های مهم شبکه ملی اطلاعات، ادامه داد: با توجه به اهمیت تولید محتوا در شبکه ملی اطلاعات توسط مراکز دانشگاهی، با درخواست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه ها مبنی بر کاهش تعرفه اینترنت برای مراکز دانشگاهی موافقت شد.

 

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای ایجاد انگیزه در دانشگاه ها جهت اتصال به این شبکه، اتخاذ شده است، افزود: بر این اساس ارائه سرویس اینترنت از طریق شبکه علمی با تخفیف قابل توجهی به دانشگاه ها ارائه خواهد شد.

واعظی مسئول اجرای این پروژه را سازمان پژوهش های صنعتی ایران عنوان و خاطر نشان کرد: مسئول اجرای این پروژه سازمان پژوهش های صنعتی ایران به نمایندگی از وزارت علوم است و دانشگاه ها می توانند با برقراری ارتباط با این سازمان، مراحل اتصال خود به شبکه علمی را تسریع کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با تقدیر از هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به واسطه تصویب تخفیف مذکور و سازمان فناوری اطلاعات ایران برای پیگیری اجرای شبکه علمی، ابراز امیداوری کرد که شاهد بهره برداری قابل قبول از شبکه علمی کشور در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا