تلاش روسیه برای تبدیل شدن به قدرت نخست فضائی جهان

کشور روسیه در دهه های اخیر همواره به عنوان یکی از دو قدرت سنتی در حوزه اکتشافات فضائی شناخته شده و بسیاری از پیشرفت های فضائی انجام شده توسط بشریت به کمک سازمان فضائی روسیه انجام شده است. البته در سال های اخیر کشورهایی مانند چین، هندوستان، ژاپن و سازمان فضائی اتحادیه اروپا نیز به جمع صاحبان فناوری فضائی پیوسته اند.

روسیه با شناخت کافی از شرایط خود ، تلاش می کند تا با توسعه علوم فضائی خود را به قدرت اول جهانی در این حوزه تبدیل کند.

به تازگی دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که این کشور با شناخت کافی از شرایط خود ، تلاش می کند تا با توسعه علوم فضائی خود را به قدرت اول جهانی در این حوزه تبدیل کند.

وی که این بیانیه را در مراسم ویژه افتتاح بخش دوم پایگاه فضائی ووستوچنی در مناطق خاور دور روسیه قرائت کرد، افزود: این پایگاه جدید فضائی در حقیقت مجموعه ای در ابعاد بزرگ محسوب می شود که مهندسی پیچیده و طراحی مناسبی در آن اجرا شده و فناوری های پیشرفته و امکانات مدرن علوم فضانوردی در آن تدارک دیده شده است. این مرکز فضائی می تواند به ما ضمانت های کافی را در این مورد ارائه کند که در سال های آینده نیز روسیه در زمینه مطالعات فضائی پیشرو و پیشگام خواهد بود.

مدودوف در ادامه سخنان خود افزود: ما قدر موقعیت علمی خود در این حوزه را می دانیم و تلاش می کنیم تا این موقعیت همچنان حفظ شود.

گفتنی است مراحل ساخت و تکمیل پایگاه فضائی ووستوچنی در آخرین بخش خود بوده و به زودی عملیات پرتاب راکت های ماهواره بر و فضاپیماهای روسیه از این مرکز انجام خواهد شد. بر این اساس قرار است طی ماه آپریل سال اینده میلادی، یک راکت ماهواره بر Soyuz-2.1a با خود سه ماهواره مختلف را به مدار زمین منتقل کند.

منبع: tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا