صندوق نوآوری وشکوفایی می تواند پایه گذار بانکداری دانش بنیان باشد

به گزارش ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری در دیدار با کارکنان صندوق نوآوری وشکوفایی، از این صندوق به عنوان آغاز کننده حرکتی جدی و رو به جلو در اقتصاد کشوریاد کرد وافزود: تلاش بسیاری برای شکل گیری صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت و خوشبختانه به موقع در ذیل بودجه تعریف شد.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج تفکر دانش بنیان درهمه عرصه های کشور بیان کرد: صندوق نوآوری وشکوفایی زمینه سازحمایت از اقتصاد فناوری و نوآوری در مقابل اقتصاد نفتی خواهد بود، آسیب های بسیاری ناشی از نگاه نفتی و دولتی به عرصه های مختلف کشور وارد شده است که تغییر نگاه به سوی حمایت از نوآوری و تفکر است.

ستاری پیاده سازی روش های جدید حمایت ازاقتصاد دانش بنیان را نیازمند فرهنگ سازی دانست و ابرازامیدواری کرد: ترویج حرکتی که در صندوق آغاز شده ظرف مدت کم دشوار است اما امیدواریم در آینده به اتفاقات مثبت و اثرگذار منجر شود.

*** سال همدلی وهمزبانی شرکت های دانش بنیان و صندوق نوآوری

در ادامه این نشست، دکتر بهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تعامل دوطرفه با شرکت های دانش بنیان به عنوان اصلی ترین هدف این صندوق، گفت: همدلی و همزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت های دانش بنیان اولویت اصلی این صندوق در سال پیش رو خواهد بود و تلاش می کنیم شرکت ها با احساس آسودگی مشکلات خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه شعار همدلی و همزبانی را با تعامل هرچه بیش تر با شرکت ها دنبال می کنیم، افزود:سعی شده برای این ارتباط ساختاری مشابه یک شرکت دانش بنیان داشته باشیم زیرا شرکت های دانش بنیان و صندوق از یک خانواده هستند و در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت سعی می کنیم در کنار شرکت های دانش بنیان و در یک طرف میز باشیم.

سلطانی با بیان این که ارزیابی عملکرد صندوق نواوری و شکوفایی نیازمند گذر زمان است اظهارکرد: علیرغم این که بیش از دوسال ازعمر صندوق نگذشته اما توانسته است عملکرد مثبتی داشته باشد و بسیاری از بخش های این مسیر به دلیل تازه بودن این صندوق به تازگی ایجاد شده اند. 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تخصیص تسهیلات ساختمان دار شدن شرکت های دانش بنیان، از اضافه شدن مدیریت عمرانی در صندوق خبر داد و افزود: توانمندسازی شرکت ها یکی از اهدافی است که صندوق نوآوری و شکوفایی به دنبال آن است وکمک به ساختمان دار شدن شرکت های دانش بنیان یکی از موضوعات مورد توجه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال پیش رو خواهد بود.

سلطانی از آغاز وصول مطالبات صندوق نوآوری و شکوفایی از اواسط سال جاری خبر داد و گفت: نظارت یکی از بخش های جدی کار صندوق است و ساز و کار وصول مطالبات و نظارت بر روند تسهیلات ارائه شده به طور جدی تری دنبال می شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش فضای دانش بنیان شرکت های متوسط و بزرگ از افزایش قابل توجه این شرکت ها خبر داد و گفت: پیش بینی می شود فعالیت بیش از دوهزار شرکت دانش بنیان محقق شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا