رقابت جدی با کشورهای همسایه در حوزه طب بازساختی داریم

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سومین کنگره پیشرفتهای مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران اظهار کرد: آنها سرمایه گذاری عظیمی در این زمینه داشته اند و قطر نیز درحال جذب دانشمندان آمریکایی است.
وی با اشاره به اینکه ما از کشورهایی مانند کره عقب افتادیم ادامه داد:در بحث سلول بنیادی ما ظرفیت داریم که جزو کشورهای سرآمد و حرف های جدید برای گفتن داشته باشیم.
نیلفروش زاده با اشاره به اینکه علم طب بازساختی که انقلابی درعلم پزشکی است افزود: این علم، می تواند بافتی را که از بین رفته احیا کند؛تاکنون دراین زمینه ناتوان بودیم و با استفاده از این علم می توان به موفقیت های بزرگی دست یافت.
رئیس انجمن متخصصان پوست کشور تاکید کرد که در سطح کشور تمام دانشگاه ها و مرکز تحقیقاتی بطور جدی در گروه های مختلف بالینی درگیر طب بازساختی شده اند که این موضوع جای تقدیر دارد.
وی اظها کرد که انتقال دانش و تجربیات و ارائه پیشرفت ها در این حوزه از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است و امیدواریم در این زمینه ها موفق باشیم و بتوانیم پزشکان را به آخرین دستاوردهای علمی آشنا کنیم

طب بازساختی می تواند تحولی عظیم در درمان بیماری ها ایجاد کند
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران به پیشرفت ها در حوزه طب بازساختی اشاره کرد و گفت: طب بازساختی می تواند تحولی عظیم در درمان بیماری ها از جمله ریه ایجاد کند.
دکترعلی جواد موسوی اظهار کرد که تاکنون این علم بیشتر در زمینه پوست موفق بوده و رشته بعدی در زمینه کبد است و امیدواریم در سال های آینده شاهد پیشرفت در سایر زمینه به خصوص در زمینه ریه هم باشیم .
وی با اشاره به اینکه بیماری فیبروز ریه در حال حاضر علاج و درمان ندارد و در نهایت به مرگ بیمار می انجامد اظهار امیدواری کرد که بیماران مانند فیبروز ریه، برونشیت مزمن که درمانی برای آنها وجود ندارد بتوانند از این رشته استفاده کنند.
سومین کنگره پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران با حضور محققان ، پزشکان و دانشجویان از امروز (28 مهرماه) در سالن همایش های رازی آغاز بکار کرد و تا 30 مهرماه به کار خود ادامه می دهد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا