هدایت وسایل الکتریکی با استفاده از حس لامسه

تکنولوژی جدید آنها اشکالی 3 بعدی با استفاده از امواج التراسونیک تولید می کند که کاملا قابل لمس هستند. با فرستادن امواج صوتی احساس دیدن و لمس کردن این تصاویر  به کاربر منتقل می شود و با بوجود آمدن سطوح قابل لمس تغییراتی در فشار هوا ایجاد می شود.

این تکنولوژی بسیار جذاب در مقایسه با سایر محصولاتی که تا کنون دیده ایم پتانسیل ایجاد تغییر و تحولات اساسی در دنیای وسایل الکترونیکی را دارد.

ایجاد اشکال و دکمه ها در هر جای ممکن حتی در وسایل مورد استفاده روزمره ما می تواند کاربرد های گوناگونی داشته باشد. تصور کنید که از این به بعد در خودروها هیچ دکمه و سویچی وجود نداشته باشد و شما در حین رانندگی بدون این که لازم باشد چشم از جاده بردارید تنها دست خود را تکان داده و کنترل سیستم صوتی خودروی خود را به صورت صفحه ای در زیر دستان خود لمس کنید.

همچنین این تکنولوژی می تواند در گوشی های هوشمند و سایر وسایل الکترونیکی پر کاربرد ما مورد استفاده قرار گیرد.کنترل کردن وسایل آشپزخانه و حتی خاموش کردن زنگ گوشی در هنگام صبح تنها با تکان دادن دست میسر می شود.  

برای بوجود آوردن دکمه های نامرئی از مجموعه کوچکی از فرستنده های امواج الترا سونیک استفاده می شود که این امواج را به نقطه معلومی ارسال می کنند. صوت با حرکت خود در فضا ایجاد اختلاف فشار می کند و در نتیجه با متمرکز ساختن تعدادی از این فرستنده ها روی هدفی مشخص باعث بوجود آمدن ناحیه ای با فشار بالا می شویم. در صورتی که شما دست خود را در مسیر انتقال این امواج قرار دهید , امواج ساطع شده باعث جا به جایی پوست دست شما به میزان بسیار اندکی می شود که علت آن  نیروی بوجود آمده ناشی از فشار می باشد و در نهایت چیزی که شما احساس می کنید احساس لرزش خفیفی روی پوست دستتان خواهد بود.

با مدل اولیه تولید شده از این محصول، کوچکترین نقطه ای که می توان ایجاد نمود قطری به اندازه 8.5 میلی متر دارد که امکان تبدیل آن به یک سطح با ایجاد تغییراتی در سطح فشار وجود دارد.

در حال حاضر سایر شرکت ها نیز مشغول کار روی پروژه ای مشابه هستند و علاقه به کار روی چنین پروژه ای رو به افزایش است.شرکت الترا هپتیکس که تا به حال نمونه های آزمایشی متعددی از این دستگاه را تولید کرده در حال همکاری با 20 شرکت تولید کننده وسایل الکترونیکی بوده که تمایل به استفاده از این تکنولوژی در دستگاه های تولید خود دارند. مسئولان شرکت امیدوارند تا اولین سری از محصولات خود را ظرف مدت یک سال روانه بازار کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا