هر دقیقه یک نزاع اجتماعی اتفاق می افتد

محمد اربابی آریایی روانپزشک و دبیر علمی سی و سومین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان در افتتاحیه این کنگره که امروز در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد، با اشاره به تغییر روند روانشناسی طی سالهای اخیر، گفت: علی رغم تاکید روانپزشکی بر دارو درمانی در گذشته، امروزه سلامت عمومی جامعه نیازمند همکاری روانپزشکی با سایر حوزه های طب است. 
 
وی با بیان اینکه مغز و کشف زیرساخت های آن به قدری مهم بوده که دو دهه گذشته به این موضوعات نام گذاری شده، افزود: در دهه کنونی توجه بسیاری به مغز، ژنتيک، بیوشیمی و عملکردهای آن شده به طوری که درمان برای هر فرد به صورت اختصاصی و باتوجه به ژنتیک و بیولوژی وی صورت می گیرد. 
 
دبیر علمی سی و سومین کنگره ساليانه انجمن روانپزشکان اظهار داشت: توجه به جنبه های اجتماعی در روانپزشکی از آن جهت ضرورت دارد که امروزه با مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی مواجه هستیم؛ هرچند برای درمان بیماران این حوزه می توان از دارو درمانی استفاده کرد ولی از جنبه های اقتصادی و اجتماعی هم نباید غافل شد. 
 
به گفته وی در هر یک دقیقه یک نزاع اجتماعی در پزشکی قانونی ثبت می شود که این حاکی از لزوم توجه به علوم اجتماعی است.
 
اربابى از مهاجرت سالیانه بیش از 300 هزار ایرانی به خارج از کشور خبرداد و افزود: حدود نیمی از این افراد جوانان هستند و با اين تعداد خروج تقریبا هر سال یک شهر خالی می شود. 
 
این روانپزشک بهبود سلامت روانی جامعه را نیازمند همکاری روانپزشکان، جامعه شناسان، مددکاران اجتماعی، متخصصین علوم اعصاب و علوم انسانی دانست و تصریح کرد: در کنگره امسال سعی شده از تمامی حوزه های مرتبط استفاده شود اما تمرکز اصلی بر روی مباحث علوم اعصاب و روان و کار گروهی سلامت است. 
 
وی یادآورشد: به طور کلی 9 سخنرانی کلیدی و 16 سمپوزیوم طی روزهای کنگره برگزار می شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفتنی است؛ سی و سومین کنگره انجمن علمی روانپزشکان ایران از 27 مهرماه به مدت چهار روز در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد در حال برگزاری است. 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا