ایدز مانند ویروس های کامپیوتری پیشروی می کند

 به گزارش ایرنا از ساینس، محققان موفق به توسعه یک مدل کامپیوتری شده اند که نحوه گسترس و پیشرفت ویروس HIV را مشخص می کند.این مدل نشان می دهد که ویروس HIV از دو طریق در بدن گسترش می یابد؛ روش اول از طریق جریان خون و روش دوم به طور مستقیم بین سلول ها است.

روش های انتشار HIV در بدن دقیقا مشابه پخش ویروس و انواع بدافزار در کامپیوتر است؛ ویروس ها هم از طریق اینترنت و از هم از طریق شبکه های محلی باعث آلوده شدن کامپیوترها می شوند. با استفاده از این مدل کامپیوتری به راحتی می توان پیشرفت بیماری را با دقت زیاد پیش بینی کرد.
ویروس HIV سلول های CD4 T را آلوده می کند. این سلول ها نقش مهمی در سیستم ایمنی بازی می کنند و بدن را در مقابل بیماری ها محافظت می کنند. با پیشرفت HIV، تعداد سلول های T فعال در سیستم ایمنی کاهش می یابد، تا جایی که سیستم ایمنی نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد و در این حالت HIV به ایدز (AIDS، مخفف acquired immune deficiency syndrome) تبدیل می شود.

بر اساس دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی (WHO)، درمان HIV باید زمانی آغاز شود که تعداد سلول های T در خون، از یک سطح معین کمتر شوند. در حالیکه در این مدل پیشنهاد می شود که باید در اسرع وقت به درمان این بیماری پرداخت.تعیین راهکار مناسب نیازمند تحقیق و مطالعه بیشتر است.
به گزارش سازمان پیشگیری و کنترل بیماری ها، در آمریکا حدود 1.2 میلیون نفر به عفونت HIV مبتلا هستند که حدود 14 درصد از این افراد از بیماری خود بی اطلاع هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا