تاثیر قهوه در پیشگیری از آلزایمر

پژوهشگران به تازگی دریافتند که قهوه و نوشیدن این ماده ، نقشی بسیار مهمتر از آن چه تاکنون گمان می رفت داشته و نباید به این نوشیدنی به عنوان وسیله ای صرفا جهت نوشیدنی صبحانه یا میان روز نگاه کرد . بررسی های پژوهشگران نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه ، نقشی مهم در پیشگیری از بروز آلزایمر در انسان ایفا می کند .

آخرین تحقیقات به عمل آمده در این حوزه نشان دهنده ارتباط مستقیم بین پروتئین بتا آمیلوید beta amyloid protein و عارضه آلزایمر است . در این پژوهش ها ارتباطات بین کافئین موجود در قهوه و بتا آمیلوئید مورد توجه و مطالعه قرار گرفت .

بر اساس گزارش های منتشر شده ، دکتر آبی شک موهان Abhishek Mohan پژوهشگر دانشگاه الد دومینین Old Dominion University (Norfolk, VA) و تیم تحقیقاتی تحت نظر وی موفق به کشف و شناسائی پتانسیل موجود در قهوه در کاهش پروتئین بتا آمیلوئید شدند که این مساله به معنی پیشگیری کردن از آلزایمر در افراد عادی و کند شدن روند پیشرفت این بیماری در افراد مبتلا به این عارضه است .

دکتر پاتریشیا – ای – برودریک Patricia A. Broderick سردبیر و مدیر مسئول نشریه منتشر کننده این گزارش پژوهشی در رابطه با نتایج این تحقیقات اعلام کرد : " داشتن راهکار های داروئی و استراتژی سازی در درمان اختلالات ناشی از آلزایمر بسیار مهم است . بسیاری از مردم اعتقاد دارند کافئین تنها یک بخش عادی از زندگی ما است . در حقیقت کافئین ماده ای بسیار با اهمیت است که در قهوه و شکلات وجود دارد .  پژوهش های انجام شده توسط دکتر موهان که در این نشریه منتشر شده است ، بسیار با ارزش بوده  و با توجه به این که مستقیما به نتیجه ای عملی رسیده است ، دارای اهمیت زیادی است . "

در خاتمه لازم به توضیح است که این تحقیقات و نتایج حاصل از ان در آخرین شماره مجله تحقیقات کافئین Journal of Caffeine Research  منتشر شده است .