کشف مومیائی هزار ساله سگ در پرو

کاوش های انجام شده طی سال های گذشته در این محل منجر به  کشف آثاری مشابه شده و به همین دلیل باستان شناسان نسبت به مطالعه و کاوش در این منطقه اقدام کرده اند. بررسی های انجام شده نشان می دهد که این محوطه باستانی و آثار موجود در آن متعلق به دوران پیش از ورود سفیدپوستان به قاره آمریکا بوده و آزمایش های تعیین سن انجام شده روی نمونه های فوق نشان می دهد که این حیوانات دارای هزار سال قدمت بوده و مربوط به ساکنان اولیه و اصلی کشور پرو می شوند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که این محوطه باستانی و آثار موجود در آن متعلق به دوران پیش از ورود سفیدپوستان به قاره آمریکا بوده و آزمایش های تعیین سن انجام شده روی نمونه های فوق نشان می دهد که این حیوانات دارای هزار سال قدمت بوده و مربوط به ساکنان اولیه و اصلی کشور پرو می شوند.

به گفته پژوهشگران، باقی ماندن این اسکلت ها در شرایط نسبتا سالم، بسیار عجیب است زیرا در طول تاریخ پر فراز و نشیب این منطقه شاهد رخ دادن فعل و انفعالات طبیعی و انسانی فراوانی هستیم که هر یک می توانستند تاثیرات مخربی بر این آثار داشته باشند. تغییر جریان رودخانه؛ حرکت سنگ ها در بستر رود و همچنین جنگ و ها و درگیری های متعدد در این بخش از شهر لیما از جمله این رویدادهایی محسوب می شوند که در طول تاریخ هزار ساله این شهر، شاهد ان هستیم. گفتنی است پیش از این و در کاوش های انجام شده طی ماه های اخیر در این سایت ، بقایای ده سگ، دو خوک گینه ای، یک اسکلت متعلق به انسان و یک لاما (شتر بدون کوهان و بومی آمریکای جنوبی ) کشف شده بود. بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، حفاری های باستان شناسی در این محوطه از سال 2012 میلادی آغاز شده و تا کنون بقایای اسکلت بیش  از 134 انسان و 138 سگ در این محوطه باستان شناسی به دست آمده است. در این گزارش تصویری ، جدیدترین آثار کشف شده در سایت فوق الذکر را مشاهده می کنید.

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا