ساخت دستگاه تست ابولا

دکتر ای ام سی لیواین (am C. Levine)، پزشک مرکز فوریت های پزشکی در بیمارستان های رادآیلند و میریام  است در طول سال گذشته بیماران مبتلا به ابولا را در لیبریا درمان می کرد. او از تجربیات میدانی خود برای ساخت وسیله ای استفاده کرد که با استفاده از آن مشخص می شود افرادی که علائمی از بیماری ابولا را دارند آیا واقعا مبتلا به این بیماری هستند یا خیر. نتیجه تحقیقات او در نشریه بین المللی Annals of Emergency Medicine منتشر شد.

بیماری ویروس ابولا یا همان EVD تا کنون 24 هزار نفر را به خود مبتلا کرده است که این رقم را می توان بزرگ ترین میزان ثبت شده از این بیماری در طول تاریخ دانست.بیش از ده هزار نفر در غرب آفریقا به خصوص در کشورهای سیرالئون، لیبریا و گینه در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

از آن جایی که اولین علائم بیماری ابولا مختص این ویروس نیست، تشخیص ویروس ابولا همیشه برای پزشکان چالشی مهم بوده است. این اولین باری است که محققان به طور خاص برای بیماران مشکوک به ابولا که در انتظار نتایج آزمایشات خود هستند مدلی برای اندازه گیری احتمال ابتلا به این بیماری طراحی کرده اند.

دکتر لیواین در این باره بیان کرد: «متاسفانه یک شکاف زمانی بین شک کردن به بیماری ابولا و تایید آزمایشگاهی این شک وجود دارد.»

انواع علائمی که باعث پیش بینی ابولا می شود شامل تب، حالت تهوع و استفراغ، اسهال، خستگی، درد شکم، کاهش اشتها، درد عضلانی، درد مفصل، سر درد، مشکلات تنفسی، مشکلات بلعیدن، عطسه، خون ریزی های بی دلیل هستند که در حدود 21 روز در فرد بیمار ظهور می کند. در این وسیله که دکتر لیواین آن را ابداع کرده شش عدد از علائم فوق الذکر(شامل تماس بیمار، اسهال، کاهش اشتها، درد غضلانی، مشکلات بلعیدن ،و فقدان درد شکمی) مدلی را می سازند که به واسطه ان می توان تشخیص داد که کدام بیماران بیش تر از سایرین نیاز به ایزوله شدن دارند تا پاسخ آزمایش ان ها قطعی شود.

بر اساس گفته های دکتر لیواین اگرچه این ابزار می تواند به تشخیص این که چه کسی بیش تر از سایرین احتمال دارد که به بیماری ابولا مبتلا باشد کمک می کند اما نیاز است که بر روی انجام آزمایشات بهتر و دقیق تر متمرکز شویم. Levine دکتر لیواین در این باره بیان کرد: «دست یافتن به یک روش آزمایشی ارزان که می تواند به سرعت و به طور قطعی بیماری ابولا را تشخیص بدهد باید در دسته تحقیقات ضروری قرار گیرد.»

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا