باید الگوی رفتاری مردم نسبت به طبیعت اصلاح شود

به گزارش ایرنا معصومه ابتکار در جمع سازمانهای مردم نهاد، نمایندگان 'اچ.اس.ای' و دانشگاهیان در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه افزود: این استان دارای منابع طبیعی ارزشمندی در زمینه گردشگری است و تا زمانی که الگوی رفتاری برخی در زمینه آلوده کردن آب و خاک اصلاح نشود نمی توان به جایی رسید.

وی نامگذاری کرمانشاه به عنوان استان دوستدار محیط زیست توسط استاندار را ایده ای بکر تلقی کرد و گفت: باید در تمامی زمینه ها اقدامی برای جلب مشارکتهای مردمی در راستای بهبود شاخصهای زیست محیطی، اصلاح الگوهای کشاورزی و حفاظت از منابع آبی انجام شود و این مهم نیازمند مدیریتی صحیح است.

وی افزود: دولت یازدهم از ابتدای کار نگرش و حساسیت ویژه ای به مسئله زیست محیطی داشته و در طول این مدت به دستاوردهای مطلوبی رسیده که کاهش تورم و حل و فصل موضوع هسته ای نمونه ای از این موفقیتها است.

به گفته ابتکار ،ایجاد فضای باز برای گفت و گوهای اجتماعی در بین دانشگاهیان و سازمانهای مردم نهاد در دولت یازدهم نشان دهنده اعتقاد این دولت به تاثیر فعالیت سمن ها در توسعه کشور است.

* اجماع سازی گروه ها تمرین دموکراسی

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از اجماع سازی گروه ها با عقاید متفاوت به عنوان تمرینی برای دموکراسی یاد کرد و گفت: مذاکرات هسته ای در مقابل قدرتهای جهانی با اختلاف نظرهای متعدد نمونه ای از مدنی شدن و پیمودن فرآیند مردم سالاری است.

ابتکار از نامگذاری ارزنده سال به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به دولت و ملت یاد کرد و افزود: ورود سازمانهای مردم نهاد در برنامه ریزی و سیاست گذاری برنامه های کشوری موجب اجرای بهتر پروژه ها خواهد بود و این سازمانها در واقع نقشی کلیدی در توسعه کشور دارند.

* برگزاری اتاق فکر زیست محیطی در هر استان

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست از برگزاری اتاق فکر محیط زیست برای هر استان به عنوان یک پیشنهاد یاد کرد و ادامه داد: با برگزاری این اتاق شاهد گفت و گو هم اندیشی اساتید و نخبگان داتنشگاهی برای رسیدن به توسعه ای پایدار خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش در عرصه محیط زیست بسیار تخصصی است، اظهار کرد: باید از توانمندی دانشگاهیان و نخبگان برای ایجاد هم پیمانی و خروج کشور از مشکلات زیست محیطی استفاده کرد.

دیدار با کارکنان محیط زیست استان، دیدار با استاندار و معاونین وی، نشست با سازمانهای مردم نهاد حوزه محیط زیست، بازدید از سایت بازیافت زباله های خانگی (سراب قنبر) حضور در نشست شورای اداری و کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران از جمله برنامه های سفر یک روزه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست به کرمانشاه است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا