سرمایه گذاری فیس بوک برای ساخت هدست‌های واقعیت مجازی

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان Occulus Connect ۳ در سن خوزه آمریکا در پنج شنبه هفته گذشته تصریح کرد که بخش عمده این مبلغ صرف تهیه محتوای جدید کاربردی برای استفاده کاربران هدست های واقعیت مجازی می شود.

فیس بوک قبلا هم ۲۵۰ میلیون دلار در زمینه تهیه محتوا برای این هدست ها سرمایه گذاری کرده بود و می گوید هدف اصلی آن گسترش سریع استفاده از هدست های مذکور است، زیرا اگر محتوای مناسبی برای هدست های واقعیت مجازی وجود نداشته باشد، مردم به خرید این محصولات گران قیمت علاقه ای نشان نمی دهند.

زاکربرگ در این مورد گفته است: ما باید نرم افزارهایی بسازیم که طرز فکر ما و شیوه پردازش جهان در ذهنمان را از طریق این دستگاه ها نشان دهد.

وی همچنین نمونه اولیه یک هدست بی سیم Oculus Rift را در این نشست در معرض دید علاقمندان قرار داده است که بدون نیاز به اتصال به رایانه یا گوشی هوشمند عمل می کند و در عمل یک رایانه شخصی قدرتمند با قابلیت نمایش تصاویر سه بعدی جذاب محسوب می شود.

به گزارش مهر، این هدست از یک دوربین برای موقعیت یابی مکانی کاربر خود استفاده می کند و البته هنوز تا تکمیل آن راه درازی در پیش است. اما فیس بوک مدعی است دقت این هدست در حد یک میلی متر است و لذا می توان از آن برای بازی، اجرای برنامه های حرفه ای و غیره استفاده کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا