کنفرانس بین‌المللی کپی رایت در تهران برگزار می‌شود

مجید قاسمی مدیر پروژه فیدیبو در گفتگو با مهر، با اعلام این خبر گفت: فیدیبو بناست در خردادماه امسال، کنفرانس بین المللی کپی رایت را در تهران برگزار کند که مهمانان آن، از اتحادیه جهانی ناشران، اتحادیه ناشران انگلیس و جمعی از ناشران داخلی خواهند بود.

وی افزود: این کنفرانس ۳ بخش عمده خواهد داشت که شامل سخنرانی ها، ورک شاپ و تور نشر ایران برای کارشناسان خارجی خواهند بود. در ورک شاپ های مورد نظر، درباره روش آسان دریافت کپی رایت کتاب ها، فروش آزاد کپی رایت در بازار بین المللی و … صحبت خواهد شد.

مدیر پروژه فیدیبو ادامه داد: در تور نشر ایران نیز که برای کارشناسان بین المللی برگزار می شود، صنعت نشر ایران بیشتر معرفی خواهد شد. دلیل اصلی برپایی این طور این است که قیمت هایی که برای کپی رایت در بازار نشر ایران در نظر گرفته می شوند، عموما سنگین هستند در حالی که کشورمان، بازار نشر چندان بزرگی ندارد.

وی افزود: به عبارت دیگر، درخواست مبلغ کپی رایت خارجی‌ها از کشورمان، گاهی مطالبه‌های زیادی است. این تور به این دلیل برگزار می‌شود که آن‌ها با بازار نشر ما و مقتضیات آن آشنا شوند تا مطالبات بین المللی در این زمینه، به واقعیت نزدیک تر شود.

قاسمی گفت: این همایش ظرف مدت ۳ روز برگزار می‌شود و سخنرانان برنامه ها مشخص شده‌اند. برای مکان برگزاری نیز چند گزینه مدنظر هستند. زمان برگزاری همایش نیز هفته بعد از ایام ارتحال امام خمینی(ره) خواهد بود. احتمال دارد سایت اینترنتی همایش نیز در این هفته رونمایی شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا