در موضوع گردشگری جنگ همه دستگاه ها باید پای کار بیایند

با این همه برخی از این نقاط و مناطق به عنوان مقاصد شناخته شده‌اند. گردشگری جنگ در دنیا شهرت و جاذبه بیشتر دارند و گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سوی خود جذب می‌کنند که از جمله می‌توان به 8سال جنگ در ایران اشاره کرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، در خصوص گردشگری جنگ و کاروانهای راهیان نور در گفت و گوی اختصاصی به سیناپرس گفت: راهیان نور یکی از ابعاد گردشگری جنگ است.هرچند که بعداز اربعین بزرگترین همایش فرهنگی راهیان نور است تا حدی که در سال گذشته بالغ بر 6 میلیون نفر باکاروان های راهیان نور همراه بوده‌اند،از سوی دیگر ما 8 هزار شهید گمنام در کشور داریم و بیش از 1400یادمان ساماندهی کرده ایم و اینها نوعی گردشگری جنگ به حساب می آیند.

سردارسرتیپ دکتر بهمن کارگر در خصوص اینکه چگونه باید این ارزش ها را وارد گردشگری کنیم و از آنها دفاع کرد،گفت: برای موضوع گردشگری جنگ یا راهیان نور همه دستگاه ها باید پای کار بیایند .همچنین در بُعد تبلیغاتی باید تلاش بیشتری کنیم که البته این وظیفه صدا و سیما ، رسانه های مکتوب و دیاداری و شنیداری است.

دکتر کارگر افزود: در بُعد مسائل علمی و پژوهشی نیز این دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هستند که باید قدم بگذارند وخوشبختانه امروز می‌بینیم دانشگاه علم وفرهنگ در این زمینه پیشتاز شده است .

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد:از سوی دیگر ما به عنوان مسئولین حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس باید محیط را بازتر کنیم که اساتید و دانشجویان با رغبت بیشتر و مشتاق‌تر عمل کنند و در این مسیر گام برداند. البته باید گفت، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باید به این اغنا برسندکه میخواهند دراین مسیرقدم بگذارند و در مسائل علمی و پژوهشی نمی‌توان دستوری رفتار کرد اما دانشگاه علم و فرهنگ خوشبختانه این کار را کرده و قدمهای موثری برداشته است.

دکتر کارگر افزود: مدعی العموم  حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس بنیاد است اما همه می‌توانند در این عرصه وارد شوند و کاری را پیش ببرند و این مهم که دفاع مقدس برای همه بوده و هست را نباید فراموش کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چه حمایت‌هایی برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برای کار در این زمینه وجود دارد،گفت: هرگونه حمایتی از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خواهیم کرد .به خصوص امروز که دانشگاه علم و فرهنگ این کار را آغاز کرده و هر نوع حمایتی از دانشگاه و پژوهشهای این حوزه را وظیفه خود میدانیم.

 

گزارش: فرگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا