راه حلی جدید برای مشکل ترافیک

 ازدحام ترافیکی در مناطق شهری ایالات متحده در سال 2011 منجر شد تا رانندگان 5.5 میلیارد ساعت صرف سفر های اضافی کنند و همچنین 2.9 میلیارد گالن سوخت به ارزش 121 میلیارد دلار هزینه اضافی خریداری شود.

دانشمندان با همکاری موسسه دینامیک شهری (Urban Dynamics Institute)  بر روی پروژه کاهش زمان سفر های شهری و کاهش سوخت بوسیله قطعات کامپیوتری که بر روی خودرو ها نصب می شوند، کار می کنند. این قطعات کامپیوتری توانایی ایجاد ارتباط میان خودرو ها و همچنین شبکه کنترل ترافیک مانند چراغ راهنمایی را دارند. محققان به کمک این قطعات اطلاعاتی همچون سرعت، موقعیت، مقصد و اطلاعات فردی را بین وسایل نقلیه منتقل می کنند.

آندریاس مالی کوپولیوس (Andreas Malikopoulos)، مجری این طرح می گوید: با گفتن سرعت بهینه برای حرکت و بهترین خط برای عبور ماشین ها می توان بسیاری از توقف گاه ها را حذف کرد و همچنین امنیت سرنشینان را نیز افزایش داد. این ارتباطات بسیار کارامد تر از سیستم GPS  برای دوری از ترافیک است.

اولین گام برای این تیم تحقیقاتی، توسعه الگوریتم های کنترل غیر متمرکز است که خودرو به وسیله آن می تواند به صورت محلی با دیگر خودرو ها در ارتباط باشد. این ارتباط محلی بین خودرو ها در نهایت به روانی ترافیک در کل شهر منجر می شود.

آندریاس اضافه کرد: فاز اول اجرای این طرح شبیه سازی کامپیوتری است. فاز دوم آن، اتصال قطعات الکترونیکی با سیستم حمل و نقل به منظور پیش بینی ترافیک عبوری در منطق شهری صورت خواهد گرفت.در این طرح پیش بینی های ترافیکی با توجه به هر منطقه و با دقت به زمان سفر ها در مقیاس بزرگ باید مدلسازی شود. به عنوان مثال در محدوده های مدارس، صبح و عصر دارای ترافیک سنگینی است.

همچین فاز دوم این تحقیق می تواند شروع ایده های نو برای حل و روانی مشکل مناطق شهری باشد.

منبع

    

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا