سهم برونداد علمی و همکاری های بین المللی ایران رو به رشد است

دکتر رضا ملک زاده درحاشیه دیدار رییس و اعضاء هیات رییسه این دانشگاه از تربیت نیروی انسانی کارآمد و اختصاص بودجه مناسب در حوزه پژوهش به دانشگاه ها را از اولویت های اساسی این معاونت عنوان کرد.وی در این دیدار که در موزه تاریخ علوم پزشکی برگزار شد،ادامه داد:امسال در زمینه پژوهش برنامه های متعددی در نظر داریم تا پژوهش ها به سمت فناوری و تولید محصول حرکت و در جهت ارتقای سلامت سوق پیدا کنند.

وی با اشاره به مهم ترین چالش پیش روی در حوزه پژوهش، یادآور شد: در تمام دانشگاه ها دو مشکل عمده داریم؛ اول اینکه نیروی انسانی تربیت شده در زمینه پژوهش کم داریم و اعضای هیات علمی به دلیل فعالیت های زیادی که در بخش درمان و آموزش دارند کمتر به بعد پژوهشی توجه می کنند.
ملک زاده ادامه داد: همچنین بودجه هایی که دولت به بخش پژوهش اختصاص می دهد خیلی کمتر از آن چیزی است که در قانون تصویب شده و متاسفانه این حوزه از آن بی بهره مانده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی درمورد دستاوردهای حوزه پژوهش کشور در سال گذشته؛ اضافه کرد: سهم برونداد علمی ایران در منطقه و دنیا و همچنین میزان همکاری های بین المللی در کشور رو به رشد است و با وجود همه محدودیت ها توانستیم بیشترین میزان تولید مقالات علمی را در سطح منطقه و خاورمیانه داشته باشیم.
به گفته وی در سال جاری با توجه به توافقات صورت گرفته در حوزه پژوهش و عرصه بین المللی گام های استواری را برداریم.
ملک زاده تاکید کرد: انتظار داریم اعضای هیات علمی و محققین جوان وقت بیشتری در حوزه پژوهش صرف کنند و به کیفیت مقالات پژوهش توجه ویژه داشته و به سمت تولید محصولات ارزشمند گام بردارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا