منشاء گرد و غبار اخیر در جنوب کشور خارجی است

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، ضیاء الدین شعاعی با اعلام اینکه نقشه های منطقه ای نشان دهنده تداوم توفان طی امروز و فردا است، اظهار کرد: منشاء این توفان ها در مرز سوریه، عراق و مرکز عراق است.
وی افزود: با توجه به جهت باد، بیشترین تاثیر از این پدیده را استان های جنوب و جنوب غربی داشتند.
مدیر ملی کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه داد: این توفان ها که از روز چهارشنبه به صورت متناوب به خاک کشور وارد می شوند، دارای شدت متفاوتی هستند. 
به گفته وی، با توجه به شکل گیری توده جدیدی در مرز سوریه و عراق، پیش بینی می شود از نیمه شب با توده جدیدی از گرد و غبار در استان های جنوبی مواجه شویم که شدت آن از توده فعلی کمتر باشد.
به گزارش ایرنا، شهریار عسکری رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان امروز شنبه اعلام کرد میزان آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار پیش از ظهر شنبه در اهواز حدود 13 برابر حد مجاز است.
وی گفت: میزان گرد و غبار در ساعت 10 صبح امروز در اهواز هزار و 949، آبادان هزار و 878، اندیمشک 398، دزفول 274، شوشتر 212، سوسنگرد هزار و 526، ماهشهر هزار و 133، بهبهان 574، امیدیه 288، گتوند 352، و شادگان هزار و 499 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است. 
حد مجاز میزان ریزگردها در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، گرد و غبار از روز جمعه بیشتر شهرستان های خوزستان را فراگرفته است، هفته گذشته گرد و غبار سه روز آسمان خوزستان را فرا گرفته بود. 
همچنین روابط عمومی مدیریت بحران استان خوزستان اعلام کرد به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار در این استان، مدارس تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه ها در نوبت بعدازظهر شنبه تعطیل است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا