ساخت فیلم سینمائی بر مبنای زندگی مومیائی مرد یخی

بر اساس اعلام رسمی خبرگزاری DPA آلمان، تیمی مشترک از فیلمسازان اتریشی و آلمانی در حال اجرای پروژه ای سینمائی هستند که در آن فیلمی بر مبنای زندگی مرد یخی یا اوتزی ساخته خواهد شد.

این فیلم به کارگردانی فلیکس راندائو کارگردان مشهور آلمانی و با همکاری تیمی بین المللی در حال ساخت است و نام پیشنهادی برای این فیلم نیز : " مرد یخی ؛ افسانه اوتزی " عنوان شده است. پیش بینی می شود این فیلم برای زمستان سال 2017 یا 2018 به اکران گذاشته شود.

این فیلم به کارگردانی فلیکس راندائو کارگردان مشهور آلمانی و با همکاری تیمی بین المللی در حال ساخت است و نام پیشنهادی برای این فیلم نیز : " مرد یخی ؛ افسانه اوتزی " عنوان شده است. پیش بینی می شود این فیلم برای زمستان سال 2017 یا 2018 به اکران گذاشته شود.

نقش مرد یخی در این فیلم بر عهده یورگن فوگل هنرپیشه آلمانی گذاشته شده است و وی در رابطه با این نقش گفت: بازی در نقش مرد یخی ، آزادی عمل زیادی به ما داده است زیرا ما دقیقا نمی دانیم وی چگونه زندگی می کرده است. از سوی دیگر تصویر برداری در این فیلم باید به گونه ای انجام شود که قد هنرپیشه نقش اوتزی کوتاه نشان داده شود زیرا قد مرد یخی تنها 160 سانتیمتر بود.

مومیائی مرد یخی یا اوتزی ، نمونه منحصر به فردی از مومیائی های طبیعی در جهان است که در حدود 5 هزار و 300 سال قدمت دارد. اوتزی مردی است که در دوران نوسنگی در کوه های اوتزال کشته شده و جسد او در شرایط یخزده برای هزاران سال کاملا سالم باقی ماند. سالم بودن بافت ها و لباس جسد طوری بود که وقتی در سال 1991 دو کوهنورد آلمانی به نام های هلموت و اریکا سیمون  در ارتفاع 3210 متری از سطح دریا آن را کشف کردند. بررسی های باستان شناسی نشان می دهد که قدمت این مومیائی به 5 هزار و 300 تا 5 هزار و 400  سال پیش باز می گردد . به دلیل این که مومیائی مرد یخی در منطقه اوتزال کوهستان آلپ ، جائی در حوالی مرز ایتالیا و اطریش  کشف شد با نام اوتزی شناخته می شود. در حال حاضر اوتزی و بقایای یافت شده در کنار وی در مجموعه ای مخصوص و پیشرفته که صرفا جهت نگهداری این مومیائی در شرایط خاص طراحی شده است در موزه تیرول ایتالیا نگهداری می شود. در این موزه نمونه بازسازی شده صورت و چهره واقعی مرد یخی نیز در کنار مومیائی به نمایش گذاشته شده است.

مومیائی مرد یخی مورد مطالعه کامل باستان شناسان قرار گرفته و مشخص شد وی  در هنگام مرگ چهل و پنج سال سن داشته  و  دارای یک متر و شصت و پنج سانتیمتر قد و وزن پنجاه کیلوگرم بوده  است .

البته باید اشاره کرد که وزن مومیائی در هنگام پیدا شدن به دلیل یخزدگی و تحلیل بافت ها و از دست دادن آب ، تنها نزدیک به چهارده کیلو گرم بود. عکسبرداری های اشعه ایکس و آزمایشات نشان می داد که اوتزی برای آخرین بار پیش از مرگش مقداری غذا شامل گوشت بز کوهی و غلات به همراه میوه خورده بود. در شانه چپ مومیائی یک سر تیر  مسی وجود داشت که وی تلاش کرده بود آن را از بدنش خارج کند و در نتیجه میله آن بیرون آمده و سرتیر در جای خود باقی مانده بود  و دلیل مرگ وی نیز خونریزی ناشی از جراحت های وارده و ضربه شدیدی که به جمجمه اش برخورد کرده بود، تشخیص داده شد . البته آنالیز خنجر و تبر وی نشان می دهد که اوتزی پیش از مرگش حداقل دو نفر از مهاجمان را از پای درآورده بود.

به اعتقاد دست اندرکاران سازنده این فیلم، سناریوی فوق می تواند داستانی جذاب را از زندگی مشهورترین مویمائی یخی دنیا ارائه کرده و فیلمی هیجان انگیز بر مبنای آن ساخت.

منبع: ansa

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا