ابداع روش جدید شناسائی ناقلان ویروس ابولا

همزمان با شیوع و گسترش مهار ناپذیر ویروس ابولا که متاسفانه با جهش ژنتیکی همراه است ، یکی از پزشکان بیمارستان جزیره رود  Rhode Island Hospital نوعی ابزار جدید جهت شناسائی ویروس ابولا طراحی کرده است . این موضوع در حالی است که افرادی که از واکسن این بیماری استفاده کرده اند نیز به نوعی این عامل بیماری زا را در بدن خود دارند .

در همین راستا دکتر آدام سی لوین Adam C. Levine که در طول سال گذشته میلادی در کشور لیبریا در حال مداوای بیماران مبتلا به ابولا بود ، با استفاده از تجربیات خود موفق به ساخت ابزاری شده است که توانئی تشخیص سریع ابولا را داسته و برخلاف سیستم تشخیص آزمایشگاهی که نسبتا زمان بر است ، به سرعت وجود ویروس ابولا در بدن فرد را تشخیص می دهد .

دکتر لوین در این مورد اعتقاد دارد که پیش بینی کردن و شناسائی ابولا می تواند در یاری رساندن بالینی به بیماران و ریسک طبقه بندی بیمارانی که مظنون به ابتلای به این ویروس هستند ، بسیار مفید باشد .

عموما نشانه های ابتلا به ابولا عبارتند از : تب ، دل آشوبه ، استفراغ ، اسهال ، احساس کوفتگی ، دردهای شکمی ، کاهش اشتها ، دردهای عضلانی  ، سردرد . درد مفاصل ، دشواری در بلع و تنفس و خونریزی های بی دلیل . این موضوع در حالی است که پروسه تائید نهائی وجود ویروس در فرد بیمار بر اساس روش آزمایشگاهی ، در حدود 21 روز به طول می انجامد .  

گفتنی است در روش ابداع شده توسط دکتر لوین ، شش نشانه اصلی این بیماری به عنوان مدل و الگوی بررسی ، مورد توجه قرار می گیرد . این نشانه ها عبارتند از : اسهال ، بی اشتهائی ، دردهای عضلانی ، دشواری در بلع و  فقدان دردهای شکمی .

این سیستم تشخیص بیماری از این نظر دارای اهمیت است که می توان بر اساس آن بیمارانی که در انتظار دریافت پاسخ قطعی آزمایشگاهی خود مبنی بر وجود ابولا در بدنشان هستند را طبقه بندی کرده و نسبت به قرنطینه کردن آن ها اقدام کرد .

دکتر لوین در این زمینه همچنین اعلام کرد : همزمان با پذیرش یک بیمار جهت بررسی وجود ابولا در بدن وی ، این فرد در صورت سالم بودن ، در خطر ابتلا به این ویروس قرار می گیرد . با استفاده از این سیستم جدید ، می توان بیمارانی که مظنون به ابتلای به این ویروس هستند طبقه بندی کرده و از گسترش بیشتر این ویروس جلوگیری کرد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا