پایان پروژه ساخت بزرگترین پل دریائی جهان

در پی پایان عملیات ساخت بزرگترین پل دریائی جهان که چین را به هنگ کنگ متصل می کند، مراسم ویژه ای برگزار شده و پایان عملیات عمرانی این سازه شگفت انگیز به طور رسمی اعلام شد. این پل دریائی با طی مسافتی بالغ بر 55 کیلومتر از روی دریا؛ یکی از پروژه های منحصر به فرد معماری محسوب می شود.

این مسیر دریائی شامل یک تونل زیر آبی و یک مسیر رو گذر از بالای سطح دریا بوده و گفته می شود در عملیات ساخت این پل بزرگ، بیش از 400 هزار تن فولاد مورد استفاده قرار گرفته است که از این مواد برای ساخت 6  هزار و 700 متر مسیر تونل زیر دریا و 22 کیلومتر و 900 متری پل روی آن استفاده شده است.

در همین رابطه ژو یونگ لینگ مدیر مسئول عملیات ساخت این پل اعلام کرد: به این ترتیب ما وارد فاز نهائی کار خود شده و عملیات ساخت بدنه اصلی و سازه این پل پایان پیدا کرد. این مسیر دریائی شامل یک تونل زیر آبی و یک مسیر رو گذر از بالای سطح دریا بوده و گفته می شود در عملیات ساخت این پل بزرگ، بیش از 400 هزار تن فولاد مورد استفاده قرار گرفته است که از این مواد برای ساخت 6  هزار و 700 متر مسیر تونل زیر دریا و 22 کیلومتر و 900 متری پل روی آن استفاده شده است. این میزان فولاد استفاده شده در این پروژه برابر با میزان فولادی است که می توان با آن 60 برج فولادی مشابه برج ایفل ساخت.

عملیات ساخت این پل در سال 2009 میلادی آغاز شده بود و پل Y شکل مورد نظر از جزیره لانتائو در هنگ کنگ آغاز شده و شعبات آن به ماکائو و منطقه ژو های کشو چین منتهی می شود.

ساخت این پل سبب می شود که طول مسیر رانندگی بین هنگ کنگ و چین که در حال حاضر حدود سه ساعت است، به کمتر از یک ساعت کاهش پیدا کند.

منبع: xinhua

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا