سالمندان بیش از سهم جمعیت خود دارو مصرف می کنند

 به گزارش سیناپرس از انجمن علمی داروسازان ایران، دکترسید حمید خوئی افزود:ارتقای سطح خدمات سلامت و افزایش امید به زندگی طی سال های اخیر، نسبت جمعیت سالمند در جامعه، همچون بسیاری از جوامع دیگر افزایش یافته است.

وی از برگزاری سیزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران در روزهای پنجم تا هفتم شهریور در تهران خبر دادو گفت: این همایش با موضوع دارو درمانی درجمعیت های ویژه اختصاص دارد و آخرین یافته های علمی در این زمینه ارایه خواهد شد.

رییس انجمن علمی داروسازان ایران ادامه داد:سیزدهمین همایش سالیانه این انجمن که همه ساله مقارن با پنجم شهریور ماه ، روز دارو ساز و زاد روز حکیم و داروساز پر آوازه اسلام و ایران محمدبن زکریای رازی برگزار می شود.

خوئی اظهار کرد :این همایش در سال های اخیر به صورت بزرگترین تجمع ملی داروسازان کشور در آمده است که هر سال به یکی از موضوعات اساسی نظام سلامت می پردازد.

وی ادامه داد: طی سه روز برپایی این همایش (5 تا 7 شهریور) دارو درمانی در جمعیت های ویژه شامل نوزادان، کودکان، سالمندان، زنان باردار و مادران شیرده مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس انجمن علمی داروسازان ایران یادآور شد: علت انتخاب این موضوع، رفتار خاص داروها درجمعیت های ویژه است؛ زیرا پاسخ جمعیت های ویژه به داروها هم از لحاظ کیفی و هم از نظر کمی با جمعیت استاندارد میانسال جامعه کاملا تفاوت دارد.

خوئی گفت: در این همایش علاوه بر حضور بیش از 2500 تن از داروسازان، تعدادی از پزشکان عمومی نیز حضور خواهند داشت. همچنین طی سه روز جلسات این همایش حدود 50 تن از دانشمندان و استادان دانشگاه، آخرین یافته های خود را در ارتباط با موضوع همایش ارایه می کنند.

وی از حضور شرکت های داروسازی داخلی و خارجی همزمان با برپایی این همایش خبر داد که قرار است، آخرین دستاوردهای خود را در معرض بازدید علاقه مندان قرار دهند.

رییس انجمن علمی داروسازان ایران ابراز امیدواری کرد، برپایی این همایش، گامی در جهت افزایش سطح خدمات دارویی و پزشکی در جامعه ما باشد.

همچنین گفتنی است، مراسم اختتامیه این همایش عصر روز جمعه 7 شهریور ماه، همزمان با جشن روز داروساز برپا می شود.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی این انجمن به نشانیwww. ispha.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا