گزارش تصویری از نمایشگاه جلوه های ویژه و واقعیت مجازی

نمایشگاه جلوه های ویژه و واقعیت مجازی با هدف معرفی جدیدترین فناوری های روز دنیا در این حوزه و آشنا کردن مردم با شاخه های مختلف واقعیت مجازی و کاربرد های آن در شهر پکن در حال برگزاری است. این نمایشگاه با عنوان PT/EXPO CHINA 2016 از روز 20 سپتامبر برابر با سی ام شهریور آغاز به کار کرده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

از جمله مواردی که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان و کارشناسان قرار گرفته است، تلفیق نمایشگر واقعیت مجازی با شرایط محیطی در یکی از غرفه های این شرکت است که بازدیدکنندگان خود را در شرایط یک کوهستان مرتفع و برفی تحساس می کنند.

در این نمایشگاه شرکت های برتر فعال در حوزه واقعیت مجازی و فناوری های نوین و پیشرفته ارتباطی در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر پکن گرد هم آمده و تازه ترین دستاوردهای خود را در این حوزه در معرض دید عموم مردم قرار می دهند. بازدید کنندگان از این نمایشگاه امکان تجربه و استفاده از این فناوری های نوین را داشته و می توانند از دستگاه ها و تجهیزات مختلف ارائه شده در غرفه های مختلف نمایشگاه جلوه های ویژه و واقعیت مجازی بازدید و آن ها را استفاده کنند. شرکت مشهور ZTE که در حوزه ارائه اینترنت پر سرعت، شبکه های ارتباطی و فناوری واقعیت مجازی فعالیت دارد در غرفه های مختلف خود نسبت به معرفی انواع مختلف دوربین ها و نمایشگر های واقعیت مجازی اقدام کرد. از جمله مواردی که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان و کارشناسان قرار گرفته است، تلفیق نمایشگر واقعیت مجازی با شرایط محیطی در یکی از غرفه های این شرکت است که بازدیدکنندگان خود را در شرایط یک کوهستان مرتفع و برفی تحساس می کنند. این شرکت همچنین از نسل اینترنت پر سرعت 5G نیز رونمائی کرده است. شرکت ICT نیز ضمن ارائه فناوری های جدید خود ، سینمای پنج بعدی با صندلی های متحرک را با نمایشگرهای واقعیت مجازی تلفیق کرده و احساسی کاملا مشابه شرایط واقعی را برای بازدید کنندگان خود فراهم کرده است. گفتنی است در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، میائو وی وزیر فناوری چین حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداخت. در حاشیه این نمایشگاه، نشست تخصصی با عنوان  ICT China High Level Forum نیز برگزار شد.

در این گزارش تصویری، شاهد گوشه ایی از فناوری های ارائه شده در این نمایشگاه هستید.

منبع: news.xinhua

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا